Onderzoek | 10 maart 2022
10 maart 2022

TV-reclamebestedingen naar record in 2021

De bestedingen van adverteerders op TV zijn nog nooit zo hoog geweest als in het afgelopen jaar. De markt voor spot- en non-spotbestedingen kwam uit op € 903 miljoen. De gezamenlijke bestedingen groeiden met 20%. De kijktijd is licht afgenomen. De cijfers komen uit het TV Jaarrapport 2021 van Screenforce. De totale TV-reclamemarkt met spot...
Onderzoek | 24 februari 2022
24 februari 2022

TV-bestedingen e-commerce naar record

In samenwerking met onderzoeksbureau Nielsen maakte Screenforce een overzicht van de investeringen van e-commerce op TV. Daaruit blijkt dat corona ook in 2021 een aanjager is geweest. E-commerce-bedrijven hebben in 2021 in totaal bruto € 602 miljoen uitgegeven aan TV-reclame, een stijging van 16% in vergelijking met 2020. De vijf grootste e-commercebranches in bruto TV-bestedingen...

Ook de laatste bytes ontvangen?