Philippa Edward nieuwe global COO bij Verian Group
Verian heeft Philippa Edward benoemd tot wereldwijde Chief Operating Officer. Met haar benoeming wil Verian de focus op innovatie en efficiëntie verder uitbreiden. ▼ Philippa Edwards rapporteert aan de Global CEO en treedt toe tot Verian’s Executive Board. Samen met Steven Ramsey, Chief Financial Officer, en Zarina Ward, Chief People Officer, is de line-up van…
Air France-KLM legt AI-fundament met metadatamanagement
Metadatamanagement zou wel eens de waarde van data kunnen ontsluiten. Air France-KLM bouwde met behulp van het Data Intelligence Platform van SAP-partner Collibra een ‘data catalog’. Hiermee kunnen gebruikers snel achterhalen welke data beschikbaar zijn, waar deze te vinden zijn en wie verantwoordelijk is voor de kwaliteit. ▼ Elke seconde genereert Air France-KLM enorme hoeveelheden…
De meest innovatieve bureaus en opdrachtgevers – volgens GRIT
De 33ste editie van het Greenbook Research Industry Trends Report (GRIT) is verschenen. Deze editie (GRIT Business & Innovation Report) richt zich op de dynamiek van insights en analytics en op de sleutelrol die innovatie daarin speelt. Daarom ook een lijst van meest innovatieve bureaus en opdrachtgevers. ▼ Voordat we aan de lijsten toekomen eerst…
Onderzoek naar DE&I in de Nederlandse marketingsector
Stichting Reframe lanceert een omvangrijk onderzoek naar diversiteit, gelijkheid en Inclusie (DE&I) binnen de Nederlandse marketingindustrie. Het moet diepgaande inzichten bieden, zowel op het gebied van personeelsbeleid als bij de ontwikkeling van campagnes in de sector. Onderzoeksresultaat wordt medio 2025 verwacht. ▼ Reframe is een initiatief vanuit de Nederlandse marketingindustrie om diversiteit en inclusie te…
Iris Wijers – bruggenbouwer tussen data en de organisatie
Op het Data & Analytics Congres 2024 van volgende week donderdag laat data analist & community builder Iris Wijers zien hoe zij bij Interfood, handelshuis in zuivel, data ‘democratiseert’. ‘Aan het eind van het jaar word je beloond voor je dataprestaties.’ ▼ Iris Wijers begon haar academische carrière niet in data. Haar bachelor deed zij…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Data wijzen uit: social media hebben direct effect op jongeren
Voor de eerste keer is nu op basis van gebruikersdata aangetoond dat jongeren inderdaad gevoeliger kunnen zijn voor socialmediafeedback dan volwassenen. Het heeft direct impact op hun humeur en de manier waarop ze reageren op de apps. Dat blijkt uit onderzoek van de UvA, gepubliceerd op Science Advances. ▼ Een van de zorgen over het…
Insights-deskundigen voorspellen grote vlucht synthetische data
De meerderheid van door XM-platform Qualtrics ondervraagde marktonderzoekers zegt dat synthetische data binnen drie jaar meer dan de helft van alle dataverzameling zullen uitmaken. ▼ Het onderzoek, 2025 Market Research Trends Report, geeft de resultaten weer van een Qualtrics-enquête onder 3.198 marktonderzoekers in 14 landen, waaronder Nederland. Daaruit blijkt dat 71% van de respondenten de…
Kom op 7 november naar het 7de Data & Analytics Congres!
Volgende week donderdag 7 november organiseert het Data & Insights Network in Utrecht de 7de editie van het Data & Analytics Congres (DAC). Het jaarlijkse evenement brengt honderden data-experts uit allerlei sectoren bijelkaar. Hoofdonderwerp dit jaar is waarde creëren met data-analyse, vooral voor marketing en merken. e opkomst van big data en de toenemende digitalisering…
CX – de juiste data op het goede moment
Van datagebruik tot consumententechnologie, er zijn grote veranderingen op komst voor CX in 2025, aldus CX Network. Het lijdt geen twijfel dat AI hét onderwerp zal blijven in 2025, maar de focus op chatbots en automatisering zal verschuiven naar veel bredere en meer strategische toepassingen. ▼ Hoewel hyperpersonalisatie in 2024 een hot topic is geworden,…
Geen woorden, maar data
Hoewel veel merken praten over focussen op de klant, doen maar weinigen dat. Ze roepen het wel, maar in de praktijk bereiken teleurstellend weinig marketeers hun klanten daadwerkelijk beter met behulp van data, aldus twee verschillende studies. Gebrekkige tech-kennis en hardnekkige silo’s zijn de voornaamste struikelblokken. ▼ Klantgegevens helpen marketeers bij het aanscherpen van hun…
Traditioneel nieuws verhoogt aandacht voor reclame
Traditioneel nieuws zorgt voor meer interesse en betrokkenheid dan ‘zacht’ nieuws, wat zich vertaalt in meer aandacht voor advertenties die in de buurt worden geplaatst, volgens een onderzoek van mediaplatform Teads en onderzoeksbureau Lumen Research. ▼ Uit het onderzoek Power of Traditional News, in opdracht van Teads, bleek dat ’traditioneel nieuws’ – gedefinieerd als nieuws…
Nieuwe raad van bestuur bij Dynata
Dynata heeft een nieuwe raad van bestuur benoemd, met onder anderen voormalig Nielsen-chief-executive Mitch Barns en ex-Kantar’s chief-executive voor Amerika Manish Bhatia. Het kantoor van de Europese tak van Dynata is gevestigd in Rotterdam. ▼ De nieuwe raad van bestuur bestaat uit vertegenwoordigers van drie van de grootste aandeelhouders van Dynata: Bain Capital, BlackRock Financial…