Crowdtech benoemt Daniel Nokes tot Managing Director

Door Jan Roekens | 02-03-2023

Daniel Nokes (foto) is per 1 maart begonnen als nieuwe Managing Director bij Crowdtech, dat met Crowdtech Insights een SaaS-platform levert voor online kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek. Nokes was al bij eerder bij Crowdtech betrokken en werkte daarna bij The Valley en Ematters. Hij neemt de positie over van Hemmo Vriend, oprichter van Crowdtech, die al eerder MWM2 opzette.

Daniel Nokes startte zijn carrière in 2011 bij MWM2 als consultant en werd al vrij snel manager. Crowdtech werd in 2012 opgericht om de door MWM2 ontwikkelde technologie in het buitenland te vermarkten. Nokes was daarbij vanaf het begin betrokken. Hij was tussen 2013 en 2016 verantwoordelijk voor alle activiteiten in de opstartfase van Crowdtech voor de internationale markt. Inmiddels is Crowdtech actief in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Hemmo Vriend, oprichter van Crowdtech: ‘Daniel is een oude bekende van ons. Hij kent het researchplatform goed en hij heeft vanaf 2013 de eerste internationale stappen gezet met Crowdtech. Zijn commerciële achtergrond, sterke affiniteit met digital en data, en specifieke productkennis maken Daniel tot de perfecte kandidaat voor Crowdtech.’

Groei

Met de ervaring die Nokes met zich meebrengt als Digital Account Director bij Customer Experience Agency The Valley en Commercieel Directeur bij Marketing Automation bureau Ematters, wil Crowdtech zich nog verder gaan focussen op nationale en internationale groei.

Daniel Nokes: ‘Ik vind het een mooi compliment dat Hemmo aan mij heeft gedacht voor deze functie na zo’n lange tijd. Ik heb mij de afgelopen jaren bezig gehouden met data, technologie en marketingautomatisering en denk dat ik daarmee een duidelijk aandeel kan leveren. Daarnaast hoop ik met mijn marketing- en commerciële perspectief Crowdtech een boost te geven. Binnen Nederland, maar ook in andere landen.’

De aanstelling van Nokes maakt de weg vrij voor oprichter Hemmo Vriend om zich te richten op de MWM2-groep. Dat is het orgaan waar naast Crowdtech ook MWM2, medewerkerscommunity InnerVoice en PR-bureau Hibou onder vallen. 

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?