Actueel | 25 mei 2021
Discover M(I)E – Culture + Trends NL anno 2021. Welke zijn er wat kun je ermee?
2020 was het jaar van de veranderingen! Maar welke veranderingen in consumentengedrag zijn blijvend? En hoe kun je hier als merk snel en krachtig op inspelen? Tijdens deze roadtrip ontdek je de belangrijkste trends in Nederland. Van heel persoonlijk en dichtbij zoals ‘at home pleasure’ tot groot en disruptief zoals ‘disentangling taboos’. Hoe kun je...
Actueel | 24 mei 2021
Discover M(I)E: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT?
Ontdek tijdens Road to MIE alles over de impact van VOICE op research. Onder de noemer ‘Phebi Presents’ laat Phebi je vanuit verschillende invalshoeken kennismaken met hun innovatieve Voice-oplossing. 27 mei 09.00 uur: Phebi Presents: Integrating emotion & voice data, crosstab & analysis libraries Phebi and Red Centre Software present how Phebi’s emotion and voiced...
Actueel | 24 mei 2021
Discover M(I)E – Hoe Coop het verschil maakt
Coop Supermarkten maakt graag het verschil richting klanten. Hoe zorgt Coop ervoor om ook in de toekomst het verschil te maken door de huidige doelgroep te behouden én nieuwe shoppertypen aan te spreken? Tijdens deze Road to MIE-sessie op 31 mei leer je hoe je door middel van op Mentality Shoppermodel gebaseerde persona’s inzicht krijgt...
Actueel | 23 mei 2021
Discover M(I)E – Help! My customers are not doing what I want
Organizations invest time and resources in order to motivate their customers. Many of these efforts do not lead to more sales, leads, engagement or other KPIs. ‘Do you know what your customer really wants?’ These failed efforts do, however, leave you frustrated. Why are your beautiful images, compelling USP’s and moving content not effective? Why...
Actueel | 19 mei 2021
Beautiful Lives – waarom we beleggen
Minder pensioenopbouw, een lage spaarrente en je geld niet kunnen uitgeven in coronatijd – volop reden om te beleggen, toch? Maar tot nu toe lijkt beleggen niet iets voor het ‘grote publiek’. Hoe komt dat? In opdracht van DUFAS en Amundi deed Beautiful Lives uitgebreid onderzoek naar deze vraag. De uitkomsten van het onderzoek zijn...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 17 mei 2021
Discover M(I)E – Qmusic radio: a consumer engagement success story
Betekenisvol zijn is altijd al doorslaggevend geweest voor de keuze van de consument voor een bepaald merk. En dat is in deze onzekere tijden alleen nog maar belangrijker geworden. Het geheim van Qmusic zit in de luisteraar altijd centraal stellen, in álles wat ze doen. En daar gaan ze ver in! Recentelijk dook het Q-team,...
Actueel | 10 mei 2021
Verder kijken dan je staafdiagram lang is
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen vraagt zich af wat er mis is met kennis die al voorhanden is....
Actueel | 10 mei 2021
Wifitracking beboet
Op 29 april berichtte de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) dat een boete is uitgedeeld aan de gemeente Enschede omdat de stad volgens de AP wifitracking gebruikte in de binnenstad op een manier die niet mag. Het zou daarmee mogelijk zijn om winkelend publiek en mensen die in de binnenstad wonen of werken te volgen en niet...
Actueel | 10 mei 2021
2021 Monroe G. Sirken Award naar Edith de Leeuw
Edith de Leeuw, tot 2019 bijzonder MOA-hoogleraar Methodologie en Statistiek aan de Universiteit Utrecht, krijgt dit jaar de Monroe G. Sirken Award voor haar onderzoekswerk op het gebied van survey-onderzoek. De prijs wordt a.s. donderdag 13 mei uitgereikt. De organisatie achter de prijs laat licht de toekenning als volgt toe: ‘The Monroe G. Sirken Award...
Actueel | 10 mei 2021
Discover M(I)E – The Road to een zeer succesvolle Kinderpostzegelactie in corona-tijd
Normaal gesproken beginnen de persen voor de komende Kinderpostzegelactie ongeveer in april te draaien, zodat duizenden kinderen in september langs de deuren kunnen gaan. Afgelopen jaar zag de wereld er vlak voor april ineens heel anders uit, en was het nog maar de vraag of er kinderen in september langs de deuren konden gaan. Niemand...
Actueel | 10 mei 2021
Discover M(I)E – De reis van Simon Lévelt: Hoe onderzoek bijdraagt aan de groei van een sterk merk
Al bijna 200 jaar vormen koffie en thee de passie van speciaalzaak Simon Lévelt. Het familiebedrijf is trots op de rijke familiegeschiedenis die hen maakt tot wie ze zijn. De laatste jaren staan in het teken van ontwikkeling van positionering, marketing en strategie om de formule klaar te maken voor de toekomst. Zo leveren bijvoorbeeld...
Actueel | 03 mei 2021
Discover M(I)E – NS verbetert integraal customer én employee experience
Reizigerstevredenheid, medewerkerstevredenheid en gastvrijheid zijn belangrijke thema’s voor NS. Aan de hand van een speciaal programma, met focus op onder andere customer journeys en de inzet van Gidsende Principes, is de laatste jaren hard gewerkt aan het verhogen van de customer én employee experience. De resultaten zijn indrukwekkend: dankzij het programma is een flinke sprong...