De impact van ITP
Wat is nu echt de impact van ITP 2.1 en 2.2 op je Google Analytics data? Een praktisch blog over wat er nu echt veranderd is in je GA data en hoe je dit kunt uitzoeken. Inclusief tooltje: de ITP impact calculator.
Social listening: een methode waarmee je klantbehoefte analyseert
Digital Power heeft social listening o.a. in de praktijk gebracht bij hun non-profit klant RNW Media. Marieke Schulte laat tijdens het Digital Analytics Congres, zien hoe ze dit aangepakt hebben en wat voor bruikbare inzichten eruit zijn gekomen.
Expertise center (8): data-literacy skills gevraagd!
De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in ClouToday. Deze keer over data-literacy.
Omzet in marktonderzoek branche wereldwijd gestegen
Volgens het jaarlijkse Esomar Global Market Research rapport is de omzet van de wereldwijde insights branche, inclusief tradioneel als nieuwe sectoren, gestegen van US$ 76bn in 2017 naar US$ 80bn in 2018. Nieuwe disciplines zoals data analytics zorgen voor de meeste groei.
A better User Experience because of Data centralization & Online personalization
One of the topics at Digital Analytics Congres this year is data centralization and online personalization. These terms are not new, on the contrary, but years ago they were used by everyone and become more like buzzwords.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Modellen voor Marketing-Insights
Het naslagwerk “Modellen voor Marketing-Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.
GRIT Business & Innovation report 2019
GreenBook heeft de 25e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar 2019. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport.
GRIT Business & Innovation report Q1-Q2 2020
GreenBook heeft de 27e editie van het GreenBook Research Industry Trends Report (GRIT) gepubliceerd over het eerste half jaar van 2020. Ray Poynter deelt de meest opvallende resultaten uit de Business & Innovation editie van dit rapport. Voor het tweede jaar op rij voert Ipsos de top 50 als meest innovatieve marktonderzoeksbureau.
AI en privacy: Europa versus Silicon Valley
Als artificial intelligence de toekomst van marktonderzoek en data-analytics bepaalt, dan staat Europa misschien al 0-1 achter. Door onze strengere privacywetgeving zouden ontwikkelingen in de VS en China veel harder gaan. Maar is dat ook echt zo?
De winnaars van de MOAwards 2019: MeMo2 voor de 2de keer Bureau van het jaar
De twaalfde editie van de MOAwards-uitreiking was op 12 juni 2019 in Amsterdam, was een waar feest. Met zes categorieën vakprijzen waren er zes winnaars die het podium in de Westerliefde mochten beklimmen.
Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt
Ondanks scherpe tegenstellingen in het publieke debat zijn Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt. Dit blijkt uit Denkend aan Nederland. Sociaal en Cultureel Rapport 2019. Een onderzoek naar wat Nederland voor de Nederlanders betekent.
Expertise center (7) Leve de revolutie!
De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in Clou. Deze keer over insights-professionals.