Actueel | 03 maart 2021
Augmented reality voor merkcommunicatie
Augmented reality (AR) is nog volop in ontwikkeling, maar voor veel merken en bedrijven is nog onduidelijk wat precies de mogelijkheden zijn, hoe effectief het is om AR in te zetten en voor welke doelgroepen deze technologie geschikt is. SWOCC-publicatie 82 Augmented Reality: mogelijkheden en meerwaarde voor merkcommunicatie wil deze vragen beantwoorden. AR is een...
Actueel | 01 maart 2021
Gastvrij in de digitale wereld
Een glimlach, een vriendelijke begroeting, de deur openhouden en er zijn wanneer het nodig is. Dit zijn kleine maar belangrijke momenten van de waarheid, die voor de hospitality bepalend zijn. Voor een gast, bezoeker of passagier bestaan verschillende facilitaire disciplines niet. Voor hen moeten al die disciplines kloppen als één vloeiende dienst, zonder dat zij...
Actueel | 22 februari 2021
Onderzoek voor de overheid – wat er misgaat
Eind vorig jaar schreven we over het proces dat de MOA aanspant tegen het Ministerie van Economische Zaken over de commerciële opdrachten die het CBS uitvoert voor de overheid. De opdrachten gaan ten koste van het werk van reguliere marktonderzoekbureaus. Ook de Kamer van Koophandel en het Kadaster bewegen zich steeds meer op terreinen waar...
Actueel | 22 februari 2021
HvA Amsterdam geeft AI impuls
De HvA start als eerste hogeschool in Nederland een Centre of Expertise rond Applied Artificial Intelligence, samen met partners vanuit het bedrijfsleven en de publieke sector. Daarmee krijgt kennis rond toegepaste AI een grote impuls in de regio Amsterdam. Bijzonder is dat studenten van alle opleidingen van de Hogeschool van Amsterdam via labs gaan leren...
Actueel | 21 februari 2021
Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)discussies
Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 17 februari 2021
Digitaliseringsles voor politici
Acht brancheorganisaties uit de digitale sector gaan politici kennis bijbrengen over de werking van de digitale samenwerking en economie. Daartoe starten ze, samen met ECP en iPoort, de Digitale Binnenhof Academy. Politici krijgen kennis en achtergronden mee over onder andere cyberveiligheid, ontwikkelingen op het gebied van de cloud, dataverzameling en bescherming en ontwikkelingen op het...
Actueel | 17 februari 2021
Wie nomineer jij als bureau van het jaar?
De nominatieronde voor de MOAwards is 11 januari van start gegaan en duurt nog tot en met 24 februari. Je kunt vakgenoten nomineren in de categorieën: Marketing Research & Analytics Bureau Insights Professional - Bureauzijde Insights Professional - Bedrijfszijde Digital & Webanalist Young Talent Kijk op www.moawards.nl. En laat weten wie jij op het erepodium...
Actueel | 15 februari 2021
Een week om aan te bevelen
Op 24 februari sluit de termijn waarbinnen je aanbevelingen kunt doen voor de MOAwards. Er is dus nog een week te gaan. Gebruik je stem! De afgelopen weken lieten we winnaars aan het woord over de prijs en wat het hen heeft gebracht. Een paar uitspraken: ‘ Ik vond het een mooi compliment vanuit de...
Actueel | 15 februari 2021
SMART Talk: Bereid je voor op de toekomst!
Ontwikkel je bedrijf én ontwikkel jezelf. Die thema’s kwamen terug op de SMART Talk ‘Bereid je voor op de toekomst!’ van 4 februari. De start was een spetterend rondje stellingen gepresenteerd door SMART bestuurslid Nelly Geerts. Rode appels en groene post-its kwamen voorbij voor de camera. Daarmee konden deelnemers aangeven of ze het eens of...
Actueel | 14 februari 2021
Wat is de vraag achter de vraag?
Marktonderzoek is pas succesvol als het antwoord geeft op de juiste vraag. Maar hoe kom je achter de échte vraag van de opdrachtgever? In deze workshop op 23 en 25 maart leer je via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken om hem te beantwoorden. 'Definieer de...
Actueel | 09 februari 2021
Wie wil jij op het erepodium zien bij de MOAwards 2021?
De nominatieronde voor de MOAwards is 11 januari van start gegaan en duurt nog tot en met 24 februari. Je kunt vakgenoten nomineren in de categorieën: Marketing Research & Analytics Bureau Insights Professional - Bureauzijde Insights Professional - Bedrijfszijde Digital & Webanalist Young Talent Kijk op www.moawards.nl. En laat weten wie jij op het erepodium...
Actueel | 09 februari 2021
MOA verzet zich tegen meldingsplicht voor openbare data in Amsterdam
De MOA heeft vragen over het voornemen van de Gemeente Amsterdam om een meldingsplicht in te stellen voor ‘Amsterdamse dataverzamelaars in de openbare ruimte’. De meldingsplicht zou moeten ingaan per 1 oktober 2021. Er wordt dan verwezen naar camera’s en sensoren. Al deze apparaten zouden moeten worden bijgehouden in een gemeentelijk sensorregister. De beoogde meldingsplicht...