Beautiful Lives verruilt Hilversum voor hartje Utrecht
Op 1 oktober verruilt Beautiful Lives haar kantoor in Hilversum voor een nieuwe locatie in Utrecht. De nieuwe kantoorruimte maakt onderdeel uit van de Social Impact Factory (SIF) aan de Kromme Nieuwegracht 3 in Utrecht. Het historische pand is nu ‘een hotspot voor sociaal ondernemerschap, innovatie en duurzaamheid’. Beautiful Lives zegt deze stap om verschillende…
‘Beschouw enquêtes als een consumentenervaring’
Op 10 september sprak Jon Puleston op het ESOMAR-congres in Amsterdam over het verbeteren van vragenlijsten. Hoognodig, want hij vindt dat marktonderzoekers hun respondenten momenteel niet al te best behandelen. Voor een uitgesproken mening kun je altijd aankloppen bij Jon Puleston. Als Vice President Innovation bij Kantar is hij een graag geziene en gehoorde gast…
DDMA publiceert whitepaper over privacy-first
De verschuiving naar een samenleving die meer is gericht op privacy is in volle gang. Zo hebben een aantal browsers en besturingssystemen het gebruik van third-party cookies en andere tracking-technieken geblokkeerd, of zijn dat van plan. DDMA heeft een whitepaper gemaakt over de ontwikkelingen. Naast de veranderende werkwijzen van browsers en besturingssystemen zijn er ook…
Gen Z-chatbot Avery houdt van digitale nieuwsbrieven
Het is dan misschien niet de enige, maar dan wel een van de eerste AI-chatbots die je in contact brengen met de wereld van Gen Z, althans dat is de opzet van de tool die het Engelse bureau Untold Insights heeft ontwikkeld. De chatbot heet SegmentAI en die doet zich voor als een 23-jarige Gen…
Motivaction en Amsterdam Data Collective gaan partnership aan
Motivaction gaat een partnership aan met Amsterdam Data Collective (ADC), dat zich specialiseert in data-science en AI in sectoren als de financiële industrie, publieke sector en gezondheidszorg. Met dit partnership beogen zij de barrière verbreken tussen marktonderzoek en data-science in multidisciplinaire teams. De verbinding tussen data, AI en marktonderzoek is in veel organisaties nog nauwelijks…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
AI Forum op 18 oktober – DIN-leden krijgen korting
ESOMAR heeft afgelopen juli de AI Taskforce in het leven geroepen waarin de nieuwste ontwikkelingen rond AI en research geïnventariseerd en besproken worden. Nu staat er een AI Forum op stapel. Het event wordt gehouden op 18 oktober in de Heineken Experience in Amsterdam. DIN-leden krijgen korting op de toegangsprijs – maar bestel de kaarten…
Is AI foolproof? Wat denk je zelf?
De basis van onderzoek zijn data. Maar met de groeiende integratie van AI in het dataverzamelingsproces, is het ook tijd om ons een beetje zorgen te maken. De onderzoeker moet verantwoordelijk blijven voor het juiste inzicht op basis van de juiste data. Dat betoogt Clare McHatton, directeur Business Development bij marktonderzoekbureau Walr. Data vormen de…
Karthik Rao volgt David Kenny op als CEO van Nielsen
Karthik Rao is benoemd tot de nieuwe Chief Executive Officer van Nielsen. Hij volgt David Kenny, die de rol van Executive Chairman op zich gaat nemen. Rao is al 23 jaar werkzaam bij de organisatie, laatstelijk als CEO van de audience measurement-tak. Karthik Rao (foto) trad 23 jaar geleden in dienst bij Nielsen. Hij is…
Wie wonnen de ESOMAR awards?
Tijdens het ESOMAR Congress van afgelopen week werden er weer awards uitgereikt voor papers, presentaties, exposanten en onderzoeksprojecten. We zetten alle winnaars op een rij. ESOMAR maakte aan het eind van het congres, op woensdag 13 september, de winnaars bekend van verschillende awardprogramma’s die op het congres werden gepresenteerd. De prijzen omvatten categorieën als beste…
SMART Congres 2023 – 21 september – In de Ruimte, Utrecht
Nog maar twee dagen dan gaat het SMART Congres van start. Het congres vindt plaats op donderdag 21 september in de Ruimte, een historische locatie aan de Utrechtse grachten. Is jouw bureau of bedrijf aangesloten bij het Data & Insights Network, dan krijg je korting op de ticketprijs. Dus, nog geen plannen voor a.s. donderdag?…
Aanstaande woensdag: webinar tekstanalyse met ChatGPT!
Leer van de beste, en ontdek hoe DPD Zwitserland ChatGPT gebruikt voor de analyse van open antwoorden in vragenlijsten. Dat doe je in een webinar van Survalyzer, georganiseerd in samenwerking met het Data & Insights Network. Het (gratis) webinar wordt a.s. woensdag gehouden, op 27 september, van 10.00 tot 10.45 uur. Meld je dus snel…
‘Je moet AI inpassen in een mix van mogelijkheden’
Barry Jennings is bij Microsoft verantwoordelijk voor onderzoek en insights, en is expert op AI-gebied. Ook is hij lid van ESOMAR’s AI Task Force. Robert Heeg vroeg hem hoe kunstmatige intelligentie zijn vak en de onderzoeksindustrie verandert. ‘Onderzoek of AI de data kan beïnvloeden.’ AI is hét gespreksonderwerp, ook in de insightsindustrie. In hoeverre raakt…