Actueel | 13 december 2022
ESOMAR houdt extra AV over verkiezingen
Nadat vorige week bekend werd dat de Council-verkiezing van ESOMAR voor de periode 2023-2024 onrechtmatig was verlopen, en de uitslag ongeldig werd verklaard, wil de organisatie de leden op 13 en 14 december in een extra vergadering informeren en plannen voorleggen voor nieuwe verkiezingen. ESOMAR zegt dat de verkiezingen voor de Council opnieuw zullen plaatsvinden...
Actueel | 08 december 2022
MarketResponse, 4 orange en CMNTY gaan samen verder
MarketResponse, marketingdata-specialist 4orange (waarin MarketResponse al een meerderheidsbelang heeft) en softwareontwikkelaar CMNTY gaan samen. Reden is, volgens MarketResponse, dat marktonderzoek, data-analyse en marketing vandaag de dag volledig met elkaar zijn vervlochten. Het vernieuwde MarketResponse dat hiermee ontstaat beschikt over zeventig specialisten en opereert vanuit Utrecht, Amsterdam en New York. MarketResponse wil anticiperen op nieuwe eisen...
Actueel | 08 december 2022
Communiceren over maatschappelijke doelen – storytelling werkt
Tony Chocolonely die campagne voert voor een inclusief Sinterklaasfeest zonder racisme, Dopper die een documentaire maakte over mensen die strijden tegen plastic afval in de oceanen, Uber die samen met Veilig Verkeer Nederland adverteerde over veiliger reizen: het zijn allemaal voorbeelden van communicatie over maatschappelijke doelen van organisaties. Maar hebben ze ook effect? Sanne Smit...
Actueel | 06 december 2022
Nieuwe verkiezing ESOMAR Council na ongeldigverklaring stemming
ESOMAR gaat nieuwe verkiezingen uitschrijven voor haar Council omdat er volgens haar ‘wangedrag’ is geconstateerd rond de verkiezingen. Als gevolg daarvan zijn twee medewerkers ontslagen. Er zijn geen aanmerkingen op de kandidaten voor de Council, maar wel is CEO Parves Khan teruggetreden. Zij wordt interim vervangen door Pravin Shekar, die tot voor half 2022 ook...
Actueel | 06 december 2022
ScanmarQED neemt ROIvenue over
Met de overname van ROIvenue wil ScanmarQED zich verdere versterken als one-stop-shop voor marketing-analytics software en -diensten in Europa en Noord-Amerika. De AI-gedreven technologie van ROIvenue is een aanvulling op de software-oplossingen van ScanmarQED om snel en accuraat inzicht te krijgen in de impact van marketing. ROIvenue is gevestigd in Praag en levert software voor...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 06 december 2022
Rabobank wint de DDMA Customer Data Award 2022
De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is Rabobank (foto). Leen Bakker werd tweede. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger Award in de wacht. De publiekprijs ging naar Leen Bakker. De winnaars werden op 1 december bekendgemaakt. Over de winnaar Rabobank was het oordeel dat de bank een centraal klantbeeld heeft gecreëerd waarin...
SWOCC-middag over ‘Medewerkers als Merkdragers’
Op donderdag 15 december organiseert SWOCC het event ‘Medewerkers als Merkdragers’, waarbij tevens de nieuwste en gelijknamige SWOCC-publicatie 86 wordt gelanceerd. Het event en de boeklancering vinden plaats bij CREA aan de Nieuwe Achtergracht 170 in Amsterdam. Tijdens het event presenteert auteur Joost Verhoeven de bevindingen uit zijn publicatie en delen verschillende praktijksprekers hun expertise...
Actueel | 06 december 2022
Publicatie ‘Ethiek en AI – Zeven methoden in theorie en praktijk’
Op 1 december 2022 is tijdens het eerste nationale congres van ELSA Labs de publicatie Ethiek en AI – Zeven methoden in theorie en praktijk gepresenteerd. In deze publicatie wordt een zevental methoden beschreven voor de ethische toepassing van AI. De publicatie sluit aan bij de aandacht die NL AIC geeft aan de maatschappelijke impact...
Actueel | 29 november 2022
Media Trends & Predictions 2023
Kantar blikt in het zojuist verschenen rapport Media Trends & Predictions 2023 vooruit op de ontwikkelingen in de media-industrie. Aan bod komen zaken als de toekomst van het kijken, de impact van inflatie en de evolutie van datagebruik. Het rapport is gratis te downloaden. Het Media Trends & Predictions 2023-rapport is gebaseerd op data en...
Actueel | 24 november 2022
DVJ Insights opent kantoor in Zweden
DVJ Insights breidt zijn activiteiten uit met de opening van een kantoor in Zweden. Het bureau, gevestigd in Nederland, de UK en Duitsland, wil hiermee beter aansluiten bij de Zweedse markt. Met de opening van het kantoor in Helsingborg komt DVJ tegemoet aan de continu groeiende en veranderende behoeftes van zowel lokale als internationale klanten...
Actueel | 24 november 2022
Metaverses en mixed realities: wat je als bedrijf er nu over moet weten
Data en digitalisering zijn bij veel bedrijven een hot topic. Daar komt bij dat de ontwikkelingen op het gebied van data en digitalisering doordenderen. En sinds een aantal maanden hoor je nieuwe termen de revue passeren: metaverses en mixed realities. Wat houden die termen in en wat kun je ermee? Job van den Berg schreef...
Actueel | 22 november 2022
Slechts 40% organisaties baseert marketing op data en insights
De DDMA deed samen met GfK onderzoek onder 410 personen werkzaam in de marketingsector en daarbij bleek dat de meerderheid (62%) zegt de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Wat betreft inzet van data liggen er echter nog veel kansen. Zo stuurt nog maar 44% op KPI’s ter optimalisatie van de klantervaring...