Actueel | 06 december 2022
06 december 2022

ScanmarQED neemt ROIvenue over

Met de overname van ROIvenue wil ScanmarQED zich verdere versterken als one-stop-shop voor marketing-analytics software en -diensten in Europa en Noord-Amerika. De AI-gedreven technologie van ROIvenue is een aanvulling op de software-oplossingen van ScanmarQED om snel en accuraat inzicht te krijgen in de impact van marketing. ROIvenue is gevestigd in Praag en levert software voor...
Actueel | 06 december 2022
06 december 2022

Rabobank wint de DDMA Customer Data Award 2022

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is Rabobank (foto). Leen Bakker werd tweede. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger Award in de wacht. De publiekprijs ging naar Leen Bakker. De winnaars werden op 1 december bekendgemaakt. Over de winnaar Rabobank was het oordeel dat de bank een centraal klantbeeld heeft gecreëerd waarin...
Actueel, Uncategorized | 06 december 2022
06 december 2022

SWOCC-middag over ‘Medewerkers als Merkdragers’

Op donderdag 15 december organiseert SWOCC het event ‘Medewerkers als Merkdragers’, waarbij tevens de nieuwste en gelijknamige SWOCC-publicatie 86 wordt gelanceerd. Het event en de boeklancering vinden plaats bij CREA aan de Nieuwe Achtergracht 170 in Amsterdam. Tijdens het event presenteert auteur Joost Verhoeven de bevindingen uit zijn publicatie en delen verschillende praktijksprekers hun expertise...
Actueel | 06 december 2022
06 december 2022

Publicatie ‘Ethiek en AI – Zeven methoden in theorie en praktijk’

Op 1 december 2022 is tijdens het eerste nationale congres van ELSA Labs de publicatie Ethiek en AI – Zeven methoden in theorie en praktijk gepresenteerd. In deze publicatie wordt een zevental methoden beschreven voor de ethische toepassing van AI. De publicatie sluit aan bij de aandacht die NL AIC geeft aan de maatschappelijke impact...
Actueel | 29 november 2022
29 november 2022

Media Trends & Predictions 2023

Kantar blikt in het zojuist verschenen rapport Media Trends & Predictions 2023 vooruit op de ontwikkelingen in de media-industrie. Aan bod komen zaken als de toekomst van het kijken, de impact van inflatie en de evolutie van datagebruik. Het rapport is gratis te downloaden. Het Media Trends & Predictions 2023-rapport is gebaseerd op data en...
Actueel | 24 november 2022
24 november 2022

DVJ Insights opent kantoor in Zweden

DVJ Insights breidt zijn activiteiten uit met de opening van een kantoor in Zweden. Het bureau, gevestigd in Nederland, de UK en Duitsland, wil hiermee beter aansluiten bij de Zweedse markt. Met de opening van het kantoor in Helsingborg komt DVJ tegemoet aan de continu groeiende en veranderende behoeftes van zowel lokale als internationale klanten...
Actueel | 24 november 2022
24 november 2022

Metaverses en mixed realities: wat je als bedrijf er nu over moet weten

Data en digitalisering zijn bij veel bedrijven een hot topic. Daar komt bij dat de ontwikkelingen op het gebied van data en digitalisering doordenderen. En sinds een aantal maanden hoor je nieuwe termen de revue passeren: metaverses en mixed realities. Wat houden die termen in en wat kun je ermee? Job van den Berg schreef...
Actueel | 22 november 2022
22 november 2022

Slechts 40% organisaties baseert marketing op data en insights

De DDMA deed samen met GfK onderzoek onder 410 personen werkzaam in de marketingsector en daarbij bleek dat de meerderheid (62%) zegt de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Wat betreft inzet van data liggen er echter nog veel kansen. Zo stuurt nog maar 44% op KPI’s ter optimalisatie van de klantervaring...
Actueel | 22 november 2022
22 november 2022

ACM wil dat EU online consument beter beschermt

De bescherming van de online consument moet beter worden geregeld, vindt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) n.a.v. de aangekondigde evaluatie van consumentenregels door de Europese Commissie. Websites, apps en games moeten zó ontworpen zijn dat ze consumenten niet misleiden door bijvoorbeeld oneerlijke beïnvloedingstactieken. Daarnaast wil de ACM dat het gebruik van persoonlijke informatie om...
Actueel | 22 november 2022
22 november 2022

Europese data- en insightssector vreest gevolgen inflatie en recessie

Efamro, de European Federation of Market Research Associations, publiceerde afgelopen maand de verwachtingen van de landelijke organisaties voor 2023. Wat verwachten ze aan omzetontwikkeling en kosten in de data- en insightsindustrie? Algemeen teneur: op dit moment is er nog een stabiele markt, maar er zijn wel zorgen over de toenemende inflatie en de verwachte recessie,...
Actueel | 22 november 2022
22 november 2022

MWM2, Crowdtech en InnerVoice ISO27701 gecertificeerd

MWM2, Crowdtech en Innervoice zijn door certificatiepartner DEKRA gecertificeerd voor de ISO27701-norm. Daarmee halen de drie organisaties het hoogste niveau van privacybescherming in huis en waarborgen ze een gedegen omgang met de persoonsgegevens van organisaties waarmee wordt samengewerkt. De maatregelen en procedures zijn vastgelegd in een Privacy Management Informatie Systeem (PIMS). Doordat de technologie van...
Actueel | 22 november 2022
22 november 2022

Stijgingen voedselprijzen raken consument en marketeer

De financiële zorgen in Nederland groeien. Onlangs berichtte Validators, op basis van de Monitor Consumentengedrag van het bureau en de VU al over de zorgen om de energieprijzen. Nu richt de blik zich op voedselprijzen. Waar bespaart men op in het ‘mentale huishoudboekje’ en wat betekent dat voor de marketeer. Driekwart van de Nederlanders maakt...

Ook de laatste bytes ontvangen?