Engelse marktonderzoek-organisatie: ‘Politiek moet verantwoordelijker omspringen met onderzoek’
In de aanloop naar de algemene verkiezingen in het Verenigd Koninkrijk op 4 juli heeft Jane Frost, chief executive van de Market Research Society (MRS), een brief geschreven aan alle grote politieke partijen om hen te wijzen op hun verantwoordelijkheid bij het doen (en gebruiken) van onderzoek. In de brief zegt Frost dat er klachten…
D&IN Awards – ‘Als Insights Professional moet je volhardend zijn’
Neeltje Martens (AS Watson), Hans Zijlstra (KLM) en Satyam Arora (Philips) zijn in de race voor de Data & Insights Award voor Insights Professional aan Bedrijfszijde. In aanloop naar de bekendmaking op 27 juni leggen ze elkaar een prangende vraag voor. En ze hebben advies voor jong talent. Hoe zorg je, bij een grote organisatie…
D&IN introduceert protocol grensoverschrijdend gedrag
Het Data & Insights Network (D&IN) heeft een protocol uitgebracht voor het herkennen, voorkomen en aanpakken van grensoverschrijdend gedrag binnen de branche. Het protocol is, volgens het D&IN, een belangrijke stap om een solide basis van vertrouwen en samenwerking te creëren binnen het netwerk. Het protocol bevat niet alleen een beschrijving van grensoverschrijdend gedrag en…
Integron Beleving Awards 2024 voor klant- en medewerkerbeleving
Twaalf organisaties ontvingen op 6 juni de Beleving Award 2024. Ze presteerden het afgelopen jaar het best op het gebied van klant- en medewerkerbeleving. De Awards werden – voor de 14de keer – uitgereikte door Integron. In totaal waren er 32 organisaties genomineerd in 12 categorieën. De nominaties en uiteindelijke winnaars kwamen voort uit bijna…
Meer opdrachtgevers dan ooit op MIE 2024
Met de serie Best of MIE-webinars is MIE’24 nu echt afgesloten. Het congres trok dit voorjaar in Utrecht en later digitaal veel bezoekers. Opvallend was het grote aantal opdrachtgevers dat deelnam. Dat onderstreept het belang van het MIE. Het gaat niet alleen om kennis delen, maar ook om elkaar ontmoeten op en rond de beursvloer….
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
‘We moeten creatiever zijn en meer experimenteren’
Data omzetten in inzichten vindt Romy Bongers (25), Market Intelligence Consultant bij a.s.r., maar half werk: wil je gehoord worden, dan moet je inzichten wel op een creatieve manier doorvertalen binnen de organisatie. Ze is genomineerd voor de Young Talent Award van het Data & Insights Network. Dit is deel twee van een serie van…
Wim van Slooten gaat weg bij Data & Insights Network
Deze week maakte Wim van Slooten bekend dat hij nog dit jaar weggaat bij het Data & Insights Network. Hij sluit daarmee een periode af van 25 jaar waarin hij de leiding had over de brancheorganisatie voor marktonderzoek en data-science. Hij wil uiterlijk per 1 januari van volgend jaar zijn taken overdragen aan een nieuwe…
Dynata winnaar I-COM Global Data Creativity Awards
Dynata is winnaar van de I-COM Global Data Creativity Awards 2024. De bekendmaking was op 16 mei jl. in Malaga, Spanje. De awards worden jaarlijks uitgereikt voor baanbrekende werk op het gebied van data en marketing. Dynata’s inzending was ‘QualityScore’, een nieuwe methode voor het voorkomen van enquêtefraude en misbruik van AI door respondenten. De…
Nieuwe definitie van groei en impact op het Sprints & Sneakers Festival
Op 30 augustus a.s. vindt in Thuishaven in Amsterdam voor de derde keer het Sprints & Sneakers Festival plaats. Het thema dit jaar is ‘A New Definition of Growth’, en er zijn 17 sprekers geboekt uit het bedrijfsleven en de wetenschap. Sprekers zijn onder anderen Marco Knitel (ex general manager Uber, co-founder Check) en Matthijs…
AI voor kwalitatief
De Taskforce AI kwalitatief hield vorige maand een digitale bijeenkomst waarin allerlei vragen over de mogelijkheden van AI voor kwalitatief onderzoek aan bod kwamen. Alex Dowdalls, oprichter en partner bij AXVECO dat advies geeft over data en technologie, hield een inleiding en beantwoordde vragen. Niet AI gaat mens vervangen, maar wel gaat AI de mensen…
‘Het mooiste zijn de vele kleine overwinningen’
De komende weken besteden we aandacht aan de genomineerden voor de Young Talent Award van het Data & Insighs Network. We beginnen met Demian van Gils (30). Bij Markteffect is hij de drijvende kracht achter de ontwikkeling van data- en AI-toepassingen voor zijn collega’s binnen het bureau. ‘Ze zeiden: ‘ga dit alsjeblieft maken!’.’ Wat is…
GRIT Insights Practice Report 2024 – tools, aanbieders, ontwikkelingen en best practices
Het GRIT Insights Practice Report 2024 is verschenen. Een dik rapport over nieuwe (en gevestigde) onderzoekstools, opdrachtgevers en hun keuze voor bureaus en partners, de ontwikkelingen rond insights, de impact van technologie en best practices die de toon zetten voor de toekomst. Belangrijke thema’s in het rapport: Voor de eerste keer wordt in het GRIT…