Human data in tijden van overload
Big data zorgen al langer voor verandering van het vak, maar met de komst van AI tranformeert het insights-vak verder en wordt de kennis en vaardigheid van insights-deskundigen steeds belangrijker. Dat betoogt Dale Preston, hoofd Global Client Research & Insights Digital Channels bij Standard Chartered Bank. De gemiddelde mens produceert ongeveer 1,7 gigabyte aan gegevens…
Kantar en Ellen MacArthur Foundation ijveren samen voor circulaire economie
Kantar heeft zich als netwerkpartner heeft aangesloten bij de internationale Ellen MacArthur Foundation die werkt aan de ontwikkeling en promotie van de circulaire economie als oplossing voor zaken als klimaatverandering en biodiversiteit. Kantar brengt zijn consumentenkennis en -expertise in op het gebied van duurzame marketing. De samenwerking bouwt voort op eerder gezamenlijke onderzoek van beide…
Ipsos lanceert UX Score Benchmarks
Ipsos heeft een vergelijkingstool gelanceerd onder de naam UX Score Benchmarks. Daarmee kunnen klanten snel de kwaliteit van gebruikerservaringen van hun mobiele app en website vergelijken met die van concurrenten. De tool is beschikbaar in 24 markten in Azië, Afrika, Amerika en Europa, en er zijn plannen voor verdere uitbreiding. De benchmarks maken gebruik van…
What’s Happening Online 2024 is uit!
Het jaarlijkse What’s Happening Online-onderzoek van Ruigrok is uit. Al voor het zeventiende jaar op rij hebben brengt het bureau in het onderzoek – op eigen initiatief – het online gedrag van Nederlandse consumenten in kaart. Bedoeld voor iedereen die werkt in communicatie, marketing, onderzoek, reclame of onderwijs. Het doel van het What’s Happening Online-rapport…
Dynata herstructureert schulden en verbetert financiële situatie
Dynata kondigde afgelopen week aan dat het een zogenaamde Chapter 11-aanvraag heeft gedaan bij een rechtbank in Amerika. Dat moet ervoor zorgen dat bijna 40% van de totale schuld van ongeveer 1,3 miljard dollar wordt afgeschreven. De sanering blijft beperkt tot Amerika; bedrijven in andere landen blijven buiten de sanering. De herstructurering wordt ondersteund door…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Kumpany en Validators lanceren onderzoekspropositie voor effectiviteit merkactivatie
Merkassociaties die tot leven worden gebracht via merkactivaties kunnen aanzienlijke impact hebben op het brein van de consument. Tot nu toe was deze impact beperkt meetbaar. Reden voor merkactivatiebureau Kumpany en Validators om de handen ineen te slaan en gezamenlijk een onderzoekspropositie te ontwikkelen. De impact van merkassociaties via merkactivaties was tot nu beperkt meetbaar. Aan de ene…
Wie wint de D&IN Golfbokaal 2024?
De afgelopen jaren is er vol enthousiasme gespeeld om de jaarlijkse Golfbokaal. Dit jaar organiseert het D&IN voor de twaalfde keer het Golftoernooi. Dat vindt op 3 juni plaats op de prachtige bosrijke baan van de Goyer Golf & Country Club in Eemnes. Er zijn nog een paar plaatsen open voor individuele deelnemers. Het golftournooi…
Samenwerking KVK en MarketResponse
MarketResponse is de nieuwe leverancier van KVK voor onderzoek op het gebied van marketing, merk en communicatie. Als onderdeel van een meerjarige overeenkomst, zal MarketResponse een centrale rol vervullen in de voortdurende monitoring van KVK’s imago en reputatie, zodat KVK haar merkstrategie continu kan afstemmen op de markt. Een andere cruciale taak is het onderzoeken…
Meld je onderzoeksvraag aan voor de MediaTestDag 2024
Zoals elk jaar organiseert MediaTest, gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek, de MediaTestDag. Op deze dag viert MediaTest haar verjaardag door binnen 24 uur een volledig onderzoek te doen naar een maatschappelijk relevant vraagstuk. Gratis en voor niks. Onderzoeksvragen kunnen nu worden ingediend! Omdat MediaTest dit jaar 25 jaar bestaat, plakt het er nog een uurtje…
SMART Talk Ethiek en Integriteit op donderdag 30 mei
Het kan als jonge professional soms best lastig zijn om te manoeuvreren in situaties waarin de doelen van een klant botsen met je eigen morele principes. Wat doe je in dit soort situaties? SMART gaat erover met je in gesprek op donderdag 30 mei a.s. Stel je eens voor dat je marktonderzoek moet doen voor…
NMO Luisteronderzoek wint AMMA Award
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de AMMA Award gewonnen voor ‘Beste Research’ in de categorie Masters of Data met het NMO Luisteronderzoek. De award wordt toegekend voor onderscheidende onderzoeken die een vernieuwende bijdrage leveren aan inzichten in het vakgebied. Het vernieuwde luisteronderzoek werd op 1 januari 2023 gelanceerd. Vanaf dat moment wordt het luistergedrag…
Validators lanceert Share of Content voor reclamecodering
Na een ontwikkelperiode van drie jaar lanceert Validators een AI toepassing die reclames op inhoud en vorm codeert. Share of Content wil marketeers een kijkje geven in de boardroom van de concurrenten. Het toont aan welke proposities (of Category Entry Points) worden geladen, welke middelen hiervoor worden ingezet en wat de kenmerken van deze uitingen…