Actueel | 16 mei 2023
Europees Parlement legt generatieve AI strenge regels op
De Europese Unie staat op het punt om als eerste mondiale speler een regelgevend kader voor AI aan te nemen. Het Europees Parlement heeft afgelopen donderdag zijn standpunt vastgelegd in de aanloop naar de onderhandelingen met de lidstaten en de Europese Commissie. Aan de zogenaamde AI Act heeft het bijkomende verplichtingen toegevoegd voor generatieve AI...
Actueel | 11 mei 2023
‘De technologie is er en de data ook. Nu nog de eigen mindset’
De openingskeynote van het MIE, afgelopen dinsdag, was in handen van Charida Dorder die sprak over ChatGPT. De populariteit van de tool neemt grote vormen aan, net zoals het aantal vragen over wat je ermee kunt. Genoeg reden om nog even met Charida Dorder na praten. ‘Het grootste probleem bij de implementatie van AI is...
Actueel | 11 mei 2023
Human8 over vier trends in de voedings- en drankensector
In een tijd waarin mensen nadenken over wat belangrijk is, is het nog belangrijker te onderzoeken hoe mensen en gemeenschappen meer betekenis aan hun leven willen geven, en hoe merken daarin een rol kunnen spelen. In het What Matters 2023-rapport van Human8 worden 12 verschuivingen in menselijke behoeften gesignaleerd die helpen begrijpen wat ons te...
Actueel | 11 mei 2023
Populair, maar alleen onder voorwaarden
Mensen voelen zich graag uniek, maar tegelijkertijd hebben ze ook de natuurlijke neiging om zich in houding en gedrag te conformeren aan wat andere mensen vinden en denken. Marketeers kennen dat principe, en daarom laten ze graag informatie zien over wat anderen vinden van producten: tevreden gebruikers, enthousiaste kopers, grote aantallen bezoekers. Onderzoek laat zien...
Actueel | 09 mei 2023
Negen op de tien werkgevers heeft personeelstekort
Werkgevers trekken alle registers open om nieuw personeel aan te trekken en zittend personeel te behouden. Ze zetten vooral financiële middelen in. Daarvan is de aanbrengpremie de meest gebruikte. Werkgevers maken zich grote zorgen over de gevolgen van de onderlinge concurrentie om personeel. Dat blijkt uit het onderzoek ′Vissen in een steeds legere vijver’ van...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 09 mei 2023
Ahmed Ait Moha nieuwe Managing Director Kantar Public
Ahmed Ait Moha is benoemd tot de nieuwe Managing Director van Kantar Public Nederland. Hij heeft 20 jaar ervaring in de marktonderzoeksbranche en uitgebreide kennis van de publieke sector. Hij werkt in zijn functie nauw samen met Natasja van der Laan, met wie hij samen de directie vormt. Ahmed Ait Moha (foto) zegt over zijn...
Actueel | 09 mei 2023
Twee nieuwe bestuursleden Platform Innovatie Marketing
Irma Bollen en Yvonne Tindemans versterken de marketinginnovatie-community PIM (Platform Innovatie Marketing) als nieuwe bestuursleden. Volgens PIM zal de komst van beide bestuursleden de aandacht voor strategische digital marketing, data en organisatievernieuwing vergroten. Yvonne Tindemans Yvonne Tindemans is een ervaren internationale marketingdirector. Zij deed veel expertise op in strategische en digitale marketing in zowel retail,...
Actueel | 09 mei 2023
Patrick Béhar benoemd tot global CEO Kantar Media
De Chief Business Officer van Sky Group, Patrick Béhar, treedt in september in dienst bij Kantar Media als Global Chief Executive. Hij neemt het stokje over van Chris Allen, die sinds 2022 het executive team leidde en zich nu uitsluitend zal richten op zijn rol als Global CFO. Patrick Béhar (foto) heeft meer dan 25...
Actueel | 04 mei 2023
‘Neuromarketing in elke stap van reclameproductie’ op MIE23
Volgende week, op 9 en 10 mei, vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Tom van Bommel, co-founder van Unravel, komt op 9 mei naar het MIE. Hij gaat het hebben over de rol van...
Actueel | 04 mei 2023
Social media en de invloed op eet- en koopgedrag van kinderen
Stel je voor dat je onderzoek doet, de resultaten doorvertaalt in videomateriaal en zo de wereld een stukje mooier probeert te maken. Klinkt ingewikkeld? Is het niet. Door een research community in te zetten, maakte Ruigrok inzichtelijk hoe influencers en advertenties kinderen en jongeren al op jonge leeftijd beïnvloeden in hun eet- en koopgedrag. Op...
Actueel | 04 mei 2023
Online Brand Growth Event 2023 op 11 mei
DVJ Insights organiseert op 11 mei a.s. de zevende editie van het Brand Growth Event. Er is een online programma op die dag van 16.00 tot 18.00 uur. Het event staat in het teken van het jaarthema: maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Op het Brand Growth Event delen keynote-sprekers hun visie op MVO in relatie tot...
Actueel | 04 mei 2023
‘Employee experience’ op MIE23
Volgende week, op 9 en 10 mei, vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland, met de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. ‘Employee experience’: dig the gold & close the loop’, is de lezing die Ally Bouter en David Macro geven op dinsdag...