Actueel | 12 juli 2022
12 juli 2022

Kantar en equitybedrijf kopen StepUp RGM

Kantar en private equity-firma SilverTree Equity hebben StepUp RGM, leverancier van revenue growth management-software en big data-oplossingen, overgenomen. Voorwaarden van de deal zijn niet bekendgemaakt. StepUp RGM, opgericht in 2010 telt meer dan 65 werknemers en heeft ook kantoren in New York en Miami. SetUp RGM biedt een scala aan diensten, variërend van het meten...
Actueel | 07 juli 2022
07 juli 2022

Consument heeft geen vertrouwen in voedselsysteem

Vertrouwen in het voedselsysteem is de basis voor duurzame en gezonde keuzes, maar dat vertrouwt ontbreekt bij Europese consumenten. Een bijdrage van Durk Bosma van het Future of Food Institute. Minder dan de helft van de Europeanen heeft vertrouwen in de integriteit van het voedselsysteem, zo blijkt uit een pan-Europese studie onder meer dan 20.000...
Actueel | 07 juli 2022
07 juli 2022

Ban op BN’ers in gokreclames effectief (zegt het brein)

Vorige week werd het inzetten van BN’ers voor gokreclames verboden. Gaat dat helpen? De meningen zijn verdeeld. Unravel Research keek naar hun database van commercials en peilde de effectiviteit van BN’ers in reclame. Goed gegokt want die effectiviteit is er wel degelijk. Andy van der Meijde, Ellie Lust, Hans Klok en Kim Feenstra…, bekend Nederland...
Actueel | 07 juli 2022
07 juli 2022

Yvonne van Sark en Sylvie Verbiest over jongerenmarketing

In Dossier The Young Ones van MarketingTribune vertellen Yvonne van Sark van Youngworks en Sylvie Verbiest van Small Kids & Youth over jongerenmarketing. Moeten jongeren beschermd worden door zelfregulering of regelgeving van bovenaf, of regelen ze het zelf wel? Lees het hele artikel hier.
Actueel | 05 juli 2022
05 juli 2022

NielsenIQ en GfK gaan fuseren

NielsenIQ en GfK hebben de samenvoeging van de twee bedrijven aangekondigd. Binnen het samenwerkingsverband heeft de eigenaar van NielsenIW, Advent International, een meerderheidsbelang. Voorwaarden van de deal zijn nog niet bekendgemaakt. In maart van dit jaar meldde de private equity-nieuwssite Unquote dat investeerder KKR zijn plannen om GfK te verkopen had stopgezet omdat er niet...
Actueel | 30 juni 2022
30 juni 2022

Neuromarketingwebinars Unravel meer dan 10.000 keer bekeken

Ze beginnen al langzamerhand een cultstatus te krijgen, en de jury van de MOAward voor Bureau van het jaar – waarvoor Unravel Research dit jaar was genomineerd - wees er ook al op: de wekelijkse lunchwebinars zijn een hit. Tijd voor een bezoekje. Het is woensdagochtend, tien voor twaalf. De laatste voorbereidingen worden getroffen voor...
Actueel | 28 juni 2022
28 juni 2022

Essensor bureau van het jaar 2022 bij de MOAwards

Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar, dat is de officiële titel die sensorisch marktonderzoekbureau Essensor een jaar lang mag voeren. De prijs werd toegekend tijdens de bekendmaking van de MOAwards 2022 op 23 juni jl. Andere winnaars zijn Eva Gerritse, Jamie van der Heijde, Simone Neeling, Mirella Kleijnen en Marcel Paquay. Afgelopen donderdag...
Actueel | 28 juni 2022
28 juni 2022

Microsoft stopt met technologie die emoties scant

Microsoft heeft afgelopen week meegedeeld dat het stopt met de verkoop van technologie die iemands emotie in kaart bengt op basis van gezichtsopname. Het bedrijf wil ook geen onbelemmerde toegang meer bieden tot gezichtsherkenningstechnologie. De voornemens van Microsoft houden verband met de de wensen van cloudproviders om gevoelige technologieën te beteugelen, zeker omdat er in...
Actueel | 28 juni 2022
28 juni 2022

Naamsbekendheid Fier speerpunt op MediaTestDag

MediaTest vierde afgelopen week haar 23ste verjaardag met de 5de MediaTestDag. Met het hele bedrijf werd binnen 24 uur belangeloos een volledig onderzoek uitgevoerd, en dat gebeurde voor Fier, expertise- en behandelcentrum voor geweld binnen een afhankelijkheidsrelatie. De centrale onderzoeksvraag van Fier was: ‘Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we onze naamsbekendheid vergroten zodat we...
Actueel | 23 juni 2022
23 juni 2022

Onderzoek en inflatie (4): ‘Zolang het kan, zijn er geen structurele verhogingen voor onze klanten’

Daily Data Bytes sluit de vragenronde onder bureaus en bedrijven over de gevolgen van de inflatie af. Reden voor de vragenronde was dat inflatie nu deel uitmaakt van ons dagelijks leven en dat we merken het in de portemonnee. Dus waren we nieuwsgierig naar de consequenties voor onderzoek. In de laatste vragenronde beperkten we het...
Actueel | 23 juni 2022
23 juni 2022

Meer gebruik geavanceerde AI-modellen

Binnen de data-driven marketingsector worden modellen steeds geavanceerder. Dat blijkt uit de DDMA AI Maturity Test 2022. Van de organisaties die AI inzetten zegt 92% meer gebruik te maken van geavanceerde machine-learning-technieken. De vooruitgang in de sector is vooral duidelijk bij kleine organisaties (<500). Slechts 10% zegt zich voornamelijk op ‘traditionele’ statistische technieken te richten....
Actueel | 21 juni 2022
21 juni 2022

‘Je wilt als onderzoeker betrokken zijn bij de volgende stap’

Sanne Van Grootel (InSites Consulting), Jamie van der Heijde (Braingineers) en Nina Witvliet (MWM2) zijn dit jaar de genomineerden voor een MOA Award Young Talent. In een reeks van drie artikelen staat elke keer een van hen centraal. Afgelopen weken spraken we met Jamie en Sanne. We sluiten de reeks met Nina Witvliet (28, hierboven...

Ook de laatste bytes ontvangen?