Actueel | 22 juni 2023
‘Gen Z is prima bereikbaar, je moet alleen je best doen’
Een van de categorieën van de Data & Insights Awards is die voor Young Talents. We hebben al twee genomineerden voor de prijs voorgesteld: Krijn Vugts, research consultant bij Markteffect, en Cathelijn te Koppele, insights consultant bij Validators. In de derde en laatste aflevering komt Boris Kugel, research consultant bij MWM2, aan het woord. ‘We...
Actueel | 20 juni 2023
Oratie Yvonne van Everdingen over waardecreatie door VR en AR
Op 16 juni hield prof. Yvonne van Everdingen, verbonden aan de Rotterdam School of Management (Erasmus Universiteit) een inaugurele rede over hoe VR en AR waarde kunnen creëren voor bedrijven, consumenten en de samenleving. Yvonne van Everdingen is ook voorzitter van de jury voor de Insights Scientist Award van het Data & Insights Network. De...
Actueel | 20 juni 2023
MWM2 voert veldtest uit voor Crowdtech met Conversational Survey
MWM2 heeft in opdracht van Crowdtech een veldtest uitgevoerd met Conversational Survey. Daarmee moeten marktonderzoekers online enquêtes volledig als chatgesprekken kunnen uitvoeren. Meer dan de helft van de respondenten – voornamelijk jongeren – zei tijdens de veldtest dat ze Conversational Survey gemakkelijker vonden dan de gebruikelijke methode om aan enquêtes deel te nemen. Veel doelgroepen...
Actueel | 20 juni 2023
Collega’s, leren en innovatie maken marktonderzoeker tevreden
Bijna tweederde (63%) van een door Market Research Institute International (UK) ondervraagde groep onderzoeksprofessionals is 'zeer' of 'helemaal' tevreden met hun baan, waarbij collega’s, de vrijheid om te innoveren en het leren bepalende factoren zijn. Uit het onderzoek 'For the Love of Learning: Career Development in a Changing Market Research Industry’, uitgevoerd door MRII en...
Actueel | 15 juni 2023
Groot-Brittannië wil wereldwijde AI-top organiseren
Groot-Brittannië wil een wereldwijde top over kunstmatige intelligentie en regelgeving organiseren, waarmee premier Rishi Sunak het land meteen wil positioneren als AI-wereldleider, vooral als het gaat om de risico’s van AI te beperken. In gesprek met verslaggevers die hem vroegen waarom een ‘middelgroot land’ als Groot-Brittannië het voortouw zou moeten nemen op het gebied van...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 15 juni 2023
Uitreiking Data & Insights Awards’23 op 29 juni a.s.
Op 29 juni a.s. worden weer de jaarlijkse awards bekendgemaakt en uitgereikt aan inspirerende en toonaangevende data- en insights-professionals, en bureaus en bedrijven die op dit brede vakgebied werkzaam zijn. Dat gebeurt op een feestelijke bijeenkomst in Maarssen. De uitreiking en het aansluitende feest zijn toegankelijk voor leden en niet-leden. De awards worden uitgereikt in...
Actueel | 13 juni 2023
Bekendmaking MKB Data Science top 50 tijdens Data Week NL 2023
Van 22 t/m 24 juni wordt in Den Bosch de Data Week Nederland 2023 gehouden. De week brengt innovatieleiders en maatgevende data-professionals samen. De 6de editie van Data Week NL zal plaatsvinden bij de Jheronimus Academy of Data Science (JADS). Op de eerste dag, 22 juni, wordt bekendgemaakt wie op de lijst staan van de...
Actueel | 13 juni 2023
‘Een extra stap zetten om data tot leven te laten komen’
Een van de categorieën van de Data & Insights Awards is die voor Young Talents. De winnaar wordt op 29 juni a.s. bekendgemaakt. We stellen de drie genomineerden voor de prijs deze weken aan u voor. Vorige keer was Krijn Vugts, research consultant bij Markteffect, aan de beurt. Deze keer Cathelijn te Koppele (foto), insights...
Actueel | 13 juni 2023
DVJ Insights uitgeroepen tot NIMA Marketing Company of the Year
DVJ Insights is door het NIMA uitgeroepen tot Marketing Company of the Year 2022 Medium. Met de NIMA Marketingprijzen worden bedrijven en marketeers beloond die een uitzonderlijke en bijzondere prestatie hebben geleverd, en aantoonbaar het verschil maken op het gebied van maatschappij, economie en duurzaamheid. De uitreiking van de prijs is a.s. donderdag 15 juni...
Actueel | 08 juni 2023
Uitreiking Data & Insights Awards’23 op 29 juni a.s.
Op 29 juni a.s. worden weer de jaarlijkse awards bekendgemaakt en uitgereikt aan inspirerende en toonaangevende data- en insights-professionals, en bureaus en bedrijven die op dit brede vakgebied werkzaam zijn. Dat gebeurt op een feestelijke bijeenkomst in Maarssen. De uitreiking en het aansluitende feest zijn toegankelijk voor leden en niet-leden. De awards worden uitgereikt in...
Actueel | 08 juni 2023
DDMA en de HvA werken samen aan master Digital Driven Business
DDMA en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gaan samenwerken bij de masteropleiding Digital Driven Business. Het doel van de samenwerking is het gat tussen opleiding en praktijk te verkleinen en toptalent aan de data-driven marketingsector te koppelen. In een éénjarige, Engelstalige, multidisciplinaire masteropleiding worden jaarlijks ruim 60 studenten klaargestoomd voor de arbeidsmarkt, met vakken als...
Actueel | 08 juni 2023
AP vraagt OpenAI om opheldering over ChatGPT
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) maakt zich zorgen om de omgang met persoonsgegevens bij organisaties die gebruikmaken van AI, zoals ChatGPT. De AP onderneemt daarom de komende tijd verschillende acties. Als eerste wil de AP van softwareontwikkelaar OpenAI weten hoe dat bedrijf omgaat met persoonsgegevens bij het trainen van het onderliggende systeem. ChatGPT is gebaseerd op...