Interviews | 16 januari 2019
16 januari 2019

NS en Altuïtion: De onbewuste beleving van de treinreiziger

Een wel heel letterlijk geval van klantreisonderzoek: NS vroeg Altuïtion te verkennen hoe zij hun klanten een betere reiservaring kunnen bieden. Op het MIE presenteren klant en bureau de resultaten. Hier alvast een voorproefje.

Interviews | 16 januari 2019
16 januari 2019

Het Peter Pan-syndroom van Joeri Van den Bergh: Maak van onderzoek echt co-creatie

In deze ClouToday Joeri Van den Bergh, medeoprichter en managingpartner van InSites Consulting, maar bovenal NextGen-expert. En Peter Pan. En keynote op het MIE 2019.

Interviews | 16 januari 2019
16 januari 2019

Haven’t heard about The Avocado Show yet?

The Avocado Show is the world’s first avocado based franchise that curates & creates the coolest avocado stuff on earth. The concept went viral like crazy. Watch, laugh and learn as Ron Simpson tells you how they are steering your favourite fruit into the future. 

Interviews | 15 januari 2019
15 januari 2019

De toegewijde focus van BOL.COM: Mindset moet als een olievlek door de organisatie

Structuur ontbrak in het aanbrengen van verbeteringen aan webshop bol.com. Dus tuigde Melle Moorman, CRO lead en UX analist, een apart team op. 

Interviews | 15 januari 2019
15 januari 2019

SKIM-studie naar merken en slimme speakers: Voice-verheffing

In de toekomst navigeren we niet meer via keyboards en beeldschermen over de digitale snelweg, maar via voice. Op het MIE congres vertelt Mini Kalivianakis, client solutions director en partner bij SKIM, hoe merken daarop kunnen inspelen.

Interviews | 22 november 2018
22 november 2018

Rabobank wil de klant horen en zien: bij de boer aan de keukentafel

Het prominent gevestigde onderzoekslab van Rabobank Nederland is een van de plekken waar de bank kwalitatief onderzoek doet. ‘Maar we gaan ook de boer op’, zegt Marco van Loon, senior researcher van de User Experience Center.

Interviews | 02 oktober 2018
02 oktober 2018

Eltine van der Veer, Braingineers: Zie het als Google Analytics voor emoties

Hoe ziet een onbewuste meting bij de Braingineers er in de praktijk uit? Research Director Eltine van der Veer, sinds deze zomer drager van de felbegeerde titel Insights Professional van het jaar, laat het zien.

Interviews | 26 september 2018
26 september 2018

Simpele, snelle communicatie voor visuele wezens: Digital Analytics Congres: Clever°Franke

Het visualiseren van data is lichtjaren verwijderd van de aloude taartgrafiek Het Nederlandse bureau Clever°Franke creëert tegenwoordig visualisaties die net zozeer entertainen als informeren, en gooit daarmee internationaal hoge ogen. Medeoprichter Gert Franke vertelt op het Digital Analytics Congres over de kracht en de noodzaak van visuele communicatie.

Interviews | 26 september 2018
26 september 2018

Digital Analytics Congres: Kevin Swelsen, Wehkamp ‘Data x Visie = Inzicht’

Ruim anderhalf jaar geleden werd Kevin Swelsen door een recruiter gevraagd om bij Wehkamp product experimentation, CRO en analytics naar een hoger plan te tillen. In Clou en op het Digital Analytics Congres vertelt hij over zijn aanpak. ‘Ik ben meewerkend voorman, ik vind het té leuk om me er niet mee te bemoeien.’

Interviews | 19 september 2018
19 september 2018

Digital Analytics Congres: Peter O'Neill, LeapThree, ‘In elke organisatie hoort een data-analist'

Peter O’Neill helpt organisaties om meer uit hun data te halen. Op het Digital Analytics Congres vertelt hij wat er vaak nog fout gaat. Organisaties moeten volgens de Brit heel anders naar digital analytics gaan kijken en niet bang zijn om erin te investeren. 

Interviews | 05 juli 2018
05 juli 2018

De paradox van privacy

In privacy zit een enorme paradox, vertelt sociaal-psycholoog Joris Demmers op zijn werkkamer op het Roeterseiland-complex. Demmers, docent marketing aan de Amsterdamse Business School van de Universiteit van Amsterdam, promoveerde half april op een proefschrift over wanneer en waarom consumenten hun persoonlijke gegevens delen.

Interviews | 21 juni 2018
21 juni 2018

RTL vecht terug met data: het nieuwe TV-kijken

De digitalisering van de wereld verandert alles, ook de manier waarop we tv-kijken. Netflix YouTube, Amazon Prime; wie weet nog waar de kijker zit? Dit voorjaar kondigde RTL Nederland daarom aan miljoenen te gaan steken in technologie en data-analyse.

Ook de laatste bytes ontvangen?