Nederlanders zien niets in VR-bril
Het aantal Nederlanders dat een VR-bril bezit is de afgelopen periode nauwelijks gestegen. Slechts 6% van de consumenten is in het bezit van een dergelijke bril. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.
We missen vooral onze collega's
‘75% van de Nederlanders zegt collega’s te missen tijdens thuiswerken’, blijkt uit verzamelde cijfers afkomstig uit de THX.-app van MeMo².
De publieke opinie over de Covid-19 uitbraak
In deze onzekere wereld zijn gegevens van belang. Ipsos-experts delen de laatste onderzoeken en analyses met betrekking tot de coronaviruscrisis, op basis van verschillende onderzoeken. Ipsos heeft een speciale pagina ingericht waar je alles leest over de laatste uitkomsten van alle Ipsos onderzoeken die de publieke opinie en deskundige inzichten met betrekking tot de coronaviruscrisis laten zien.
Behavioural psychology triggered to the max by the Corona pandemic
The world is in one of its biggest crises ever. The Corona virus keeps spreading across the world and our authorities and healthcare experts do everything in their power to contain the virus. Simultaneously, many consumers are driven by their primal instinct displaying ‘survival’ behaviour, highlighted by hoarding behaviour in many countries. Unconscious behavioural psychology manifests itself as never before.
Mark Rutte heeft goede papieren voor 4de premierschap
Dit onderzoek onder 2.180 Nederlanders vond plaats van 6 tot 10 maart, in de periode dat de eerste corona-gevallen in Nederland bekend werden. Eventuele invloed van deze ontwikkeling op partijvoorkeur en waardering van politici en bestuurders is dus slechts ten dele meegenomen in dit onderzoek.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Online bestedingen van Nederlandse consumenten zijn gestegen in 2019
De online bestedingen van Nederlandse consumenten kwamen in 2019 uit op € 25,8 miljard, wat een stijging betekent van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Zo blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org uitgevoerd door GfK.
Smart home markt groeit tot 2,5 miljard euro
Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor 2,5 miljard euro aan smart home apparaten in huis. De markt is gegroeid met 800 miljoen euro (+47%). Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders.
Hoe staat het met de gendergelijkheid op de werkvloer?
De helft van alle Nederlanders vindt dat vrouwen en mannen niet gelijk worden behandeld op de werkvloer. Dat blijkt uit de bevindingen uit een onderzoek van Ipsos naar de perceptie van gendergelijkheid op de werkvloer.
GfK Digital Audience Measurement Jaaroverzicht 2019
In december 2019 zijn de Nederlandse radiozenders veel online bezocht: NPO Radio 2 bereikt in de maand van de Top 2000 maar liefst 28% van de doelgroep 25-54 jaar met hun website en app. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2019, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag in Nederland wordt onderzocht.
Trends in Digitale Media 2020
De manier waarop Nederlanders audio consumeren verandert door de jaren heen. Dat blijkt allemaal uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ dat GfK jaarlijks uitvoert onder Nederlandse internetgebruikers.
GivingTuesday leeft onder jongvolwassenen in Nederland
GivingTuesday, de wereldwijde actiedag om elkaar te helpen, blijkt ook in Nederland een enorm potentieel te hebben. De eerste editie in 2019 (met een mediabudget van 0 euro) leverde direct een bekendheid van 7% op.
Nederlander gebruikt 35 plastic tasjes per jaar
Voor 94 procent van de Nederlanders is het een gewoonte geworden om zelf een tas mee te nemen naar de supermarkt. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research, om tot een evaluatie te komen van het verbod op gratis plastic tasjes in 2016.