Marketingeuro in coronatijd
Nieuwe richtlijnen voor face-to-face
Weg met de kiloknallers
Biculturele Nederlanders kijken minder tv
Positief over thuiswerken
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Groei detailhandel
Reputatieverlies goededoelensector
Minder beperkingen en meer mogelijkheden
‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Deze week “Hoe is het om er weer op uit te gaan?”
Consument wordt steeds kritischer over prijs bij online boodschappen
Hoe shoppen Nederlanders? In welke mate spelen drijfveren als gezondheid, geld en traditie een rol? Motivaction deed hier onderzoek naar en heeft shoppend Nederland in kaart gebracht. Welke shoppergroep past bij jouw merk en hoe bereik je deze groep het beste.
Nederland aarzelt over de inzet van artificial intelligence
De investeringen in artificial intelligence (AI) door Nederlandse ondernemingen blijven achter in vergelijking tot de AI-investeringen in de rest van de wereld.
TV-industrie hard geraakt door coronacrisis
Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.
World Cafe Method als marktonderzoektechniek: Briljant aan de bar
De World Café Method was aanvankelijk een techniek die vooral gepraktiseerd werd door verandermanagers. Steeds vaker gaan ook onderzoekers met deze techniek aan de slag. Zelfs in de wetenschap zien we meer en meer onderzoeken voorbijkomen met het World Café als geijkte methodiek. Wat is het geheim van deze methode?

