Onderzoek | 05 augustus 2020
05 augustus 2020

Terug naar kantoor? Wat willen jouw medewerkers?

Met z’n allen terug naar kantoor, dat lijkt voorlopig eerder uitzondering dan regel. Hans Onkenhout, Ruigrok NetPanel vertelt in zijn blog hoe het bureau eerst voor zichzelf onderzocht hoe de eigen onderzoekers erover denken en het NetPanel.

Onderzoek | 05 augustus 2020
05 augustus 2020

Bestuurders luxe elektrische auto’s rijden vaker schade

Dit blijkt uit onderzoek van Pricewise onder 1.000 respondenten, in samenwerking met Panel Inzicht.

Onderzoek | 05 augustus 2020
05 augustus 2020

Consumenten geven meer uit aan elektronica, boeken en films

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Ipsos naar het uitgavepatroon van consumentenelektronica, boeken en films. 

Onderzoek | 23 juli 2020
23 juli 2020

Begrip voor ingrijpen politie bij demonstratie 

Meer dan acht op de tien Nederlanders hebben er begrip voor dat de politie ingrijpt bij een verboden demonstratie, blijkt uit onderzoek van I&O Research, in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat geldt ook voor 40% van degenen die protesten tegen de coronamaatregelen steunen.   

Onderzoek | 23 juli 2020
23 juli 2020

Veilig naar de winkel

Winkelbezoek is door social distancing flink veranderd. Vinden consumenten een bezoek aan een winkel nog wel veilig? En waarom dan? Wat zijn triggers om weer een fysieke winkel te gaan bezoeken? Samen met VIM Group deed Ruigrok/Netpanel er onderzoek naar.  

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

Angst bij de consument is belemmering voor economisch herstel

Dat blijkt uit wave 6 van de Kantar COVID-19 Barometer. Meer dan twee derde (69%) van de consumenten wereldwijd blijft zich zorgen maken over de coronacrisis. In Nederland ligt dat cijfer met 55% aanzienlijk lager, maar we hebben het dan nog steeds over meer dan de helft van de Nederlandse consumenten.

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

ReputatiePanel: Wat is een goede reputatie waard?

Ieder kwartaal leggen Wepublic en Motivaction vragen en stellingen voor aan de reputatie en communicatie-professionals van het ReputatiePanel. Doel hiervan is om inzicht te krijgen in de mening en visie van deze vakmensen op actuele thema’s, maatschappelijke ontwikkelingen of vakinhoudelijke onderwerpen.

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

BrandZ Top 100 waardevolste merken wereldwijd

Bedrijven die continu investeren in lange-termijn-marketing en het bouwen van sterke merken lijken de coronacrisis veel beter te doorstaan. Voor de pandemie uitbrak, zag het ernaar uit dat de totale merkwaarde van de Top 100 met 9% zou groeien. Ondanks COVID-19 zag de Top 100 de totale merkwaarde toch nog met 5.9% toenemen.

Onderzoek | 17 juli 2020
17 juli 2020

E-learning monitor: Udemy beste online opleider

Bijna drie op de tien Nederlanders hebben in de afgelopen 5 jaar een online opleiding gevolgd (28%). Gemiddeld beoordelen zij deze met een 7,3. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

Trendverkenning: veranderende behoeften door coronacrisis

NPO Innovatie signaleert 12 veranderende behoeften in tijden van corona. Met dit trendonderzoek wil NPO Innovatie meer grip te krijgen op de toekomst. De maatschappelijke trends kunnen inzichten geven, helpen keuzes maken en inspiratie bieden voor nieuwe oplossingen.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak

Consumenten kiezen steeds vaker voor de maaltijdbox. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction, waarbij aan de hand van het Shoppermodel inzichten in de motieven en het gedrag van Nederlanders op het gebied van eten, boodschappen en gezonde voeding in kaart worden gebracht.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

TV en printmedia winnen van sociale media

De Nederlander is traditionele media zoals tv en print, de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020, uitgevoerd door Kantar in opdracht van bvA, Outreach, Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia.

Ook de laatste bytes ontvangen?