Onderzoek | 16 maart 2020
16 maart 2020

Mark Rutte heeft goede papieren voor 4de premierschap

Dit onderzoek onder 2.180 Nederlanders vond plaats van 6 tot 10 maart, in de periode dat de eerste corona-gevallen in Nederland bekend werden. Eventuele invloed van deze ontwikkeling op partijvoorkeur en waardering van politici en bestuurders is dus slechts ten dele meegenomen in dit onderzoek.

Onderzoek | 12 maart 2020
12 maart 2020

Online bestedingen van Nederlandse consumenten zijn gestegen in 2019

De online bestedingen van Nederlandse consumenten kwamen in 2019 uit op € 25,8 miljard, wat een stijging betekent van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Zo blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org uitgevoerd door GfK. 

Onderzoek | 12 maart 2020
12 maart 2020

Smart home markt groeit tot 2,5 miljard euro

Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor 2,5 miljard euro aan smart home apparaten in huis. De markt is gegroeid met 800 miljoen euro (+47%). Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders.

Onderzoek | 11 maart 2020
11 maart 2020

Hoe staat het met de gendergelijkheid op de werkvloer?

De helft van alle Nederlanders vindt dat vrouwen en mannen niet gelijk worden behandeld op de werkvloer. Dat blijkt uit de bevindingen uit een onderzoek van Ipsos naar de perceptie van gendergelijkheid op de werkvloer. 

Onderzoek | 04 maart 2020
04 maart 2020

GfK Digital Audience Measurement Jaaroverzicht 2019

In december 2019 zijn de Nederlandse radiozenders veel online bezocht: NPO Radio 2 bereikt in de maand van de Top 2000 maar liefst 28% van de doelgroep 25-54 jaar met hun website en app. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2019, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag in Nederland wordt onderzocht.

Onderzoek | 04 maart 2020
04 maart 2020

Trends in Digitale Media 2020

De manier waarop Nederlanders audio consumeren verandert door de jaren heen. Dat blijkt allemaal uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ dat GfK jaarlijks uitvoert onder Nederlandse internetgebruikers.

Onderzoek | 04 maart 2020
04 maart 2020

GivingTuesday leeft onder jongvolwassenen in Nederland

GivingTuesday, de wereldwijde actiedag om elkaar te helpen, blijkt ook in Nederland een enorm potentieel te hebben. De eerste editie in 2019 (met een mediabudget van 0 euro) leverde direct een bekendheid van 7% op.

Onderzoek | 03 maart 2020
03 maart 2020

Nederlander gebruikt 35 plastic tasjes per jaar

Voor 94 procent van de Nederlanders is het een gewoonte geworden om zelf een tas mee te nemen naar de supermarkt. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research, om tot een evaluatie te komen van het verbod op gratis plastic tasjes in 2016.

Onderzoek | 03 maart 2020
03 maart 2020

Gezond digitaal samenleven gaat niet vanzelf

Bijna 800.000 Nederlanders profiteren niet mee van de positieve effecten van onze digitaliserende maatschappij. Daarbovenop zijn nog eens 3 miljoen Nederlanders niet digitaal vaardig en heeft 90% van deze mensen dit niet in de gaten. Dit zijn slechts enkele bevindingen die door de Nationale DenkTank zijn gepresenteerd.

Onderzoek | 02 maart 2020
02 maart 2020

Nederlanders tevreden over nationale energievoorzieningen

Uit onderzoek van Ipsos blijkt dat Nederlanders relatief positief zijn over de energie-infrastructuur in hun land. Zowel op het gebied van zonne-energie, kernenergie, als laadinfrastructuur voor elektrisch rijden scoren we – afgezet tegen de rest van de wereld – bovengemiddeld hoog.

Onderzoek | 02 maart 2020
02 maart 2020

Nederlanders trots op infrastructuur van ons land

Uit het jaarlijkse wereldwijde onderzoek van Ipsos naar de beoordeling van de infrastructuur in 30 landen, blijkt dat Nederlanders zeer tevreden zijn over alle facetten van de nationale infrastructuur. Hiermee zijn we van de 30 onderzochte landen het op één na meest tevreden land. Alleen Singapore scoort beter. 

Onderzoek | 26 februari 2020
26 februari 2020

Een vrij droge januari voor één op de vijf Nederlanders

Driekwart van de alcohol drinkende Nederlanders weet precies wat Dry January inhoudt. Maar het blijft niet bij kennis. Van alle gebruikers consumeerde ruim één op de vijf in de eerste maand van dit jaar bewust minder of geen alcohol zo blijkt uit onderzoek van Motivaction.

Ook de laatste bytes ontvangen?