De kracht van magazines en dagbladen

Door Jan Roekens | 22-09-2020

Een nieuw grootschalig onderzoek onder lezers van magazines en dagbladen levert actuele cijfers op over het gebruik en de beleving van deze mediumtypen. Het onderzoek werd in juni uitgevoerd door Panel Inzicht onder 1.000 lezers (25-70 jaar) van magazines en/of dagbladen.

Vier van de vijf lezers beleven hun favoriete magazine als een ontspannen moment, soms in combinatie met koffie (30%) of thee (37%), met chocolade of koek (10%), en soms met muziek op de achtergrond (18%). Van de dagbladlezers praat tweederde over wat zij gelezen hebben met anderen en 63% zegt dingen te lezen die hij/zij anders niet geweten had. Er is de lezers ook gevraagd om hun leesmoment te omschrijven in slechts één woord. Daarbij werden voor beide mediumtypen ‘ontspanning’ en ‘rust’ het vaakst genoemd. Opvallend is ook de hoge mate van aandacht die zowel magazines (80%) als dagbladen (80%) krijgen ten opzichte van andere media.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?