Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen
Terwijl het Paasweekend traditiegetrouw het startpunt is van het attractieseizoen liggen alle attracties er nu verlaten bij. Voor de pretparken, dierentuinen en musea betekent de coronacrisis een financieel drama.
Het coronavirus verandert het online mediagedrag
Nu Nederlanders zoveel meer tijd thuis doorbrengen, verandert het online mediagebruik, zo blijkt uit het NOBO uitgevoerd door Kantar.
Zorg om voortbestaan lokale ondernemers
9 op de 10 Nederlanders denkt dat het voortbestaan van lokale en kleinschalige ondernemers in gevaar komt door de Coronacrisis, blijkt uit onderzoek van MeMo².
Nederlanders ergeren zich aan hamsteraars
Hoe ervaart men het om in de supermarkt rond te lopen? Wat voor resultaat heeft de oproep om niet te gaan hamsteren gehad op het gedrag? Vragen die zijn voorgelegd binnen het consumentenpanel van DirectResearch.
Nederlanders hebben minder vertrouwen in medeburgers
Nederlanders zijn zich meer zorgen gaan maken over de corona-pandemie, zo blijkt uit de Corona Impact Monitor van Motivaction.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Burgers ontevreden over corona-communicatie vanuit gemeenten
Zo blijkt uit onderzoek van Bluefield. Slechts 30% van de Nederlanders is tevreden over de corona-communicatie van hun gemeente.
Weinig draagvlak voor strengere coronamaatregelen
Dat blijkt uit een representatief wereldwijd onderzoek uitgevoerd door Kantar. Het onderzoeksbureau trok in acht landen het veld in. Wat vinden burgers van de maatregelen om het oprukkende coronavirus te beteugelen?
Corona Impact Monitor: tweederde rekent op economische crisis
Door de uitbraak van het coronavirus rekent inmiddels 65% van de Nederlanders op een economische crisis met persoonlijke gevolgen. Ze kiezen daarom voor de bespaarmodus, en voor huiselijke activiteiten die weinig budget vergen.
Bijna de helft van de jongeren verwacht een volledige lockdown
MediaTest vroeg 20 maart aan de jongeren in haar online panel hoe zij de crisis rondom het Coronavirus ervaren. In totaal deelden 439 Millennials en Gen Z-ers in de leeftijdscategorie van 16 tot 40 jaar hun ervaringen en meningen.
Nederlanders zien niets in VR-bril
Het aantal Nederlanders dat een VR-bril bezit is de afgelopen periode nauwelijks gestegen. Slechts 6% van de consumenten is in het bezit van een dergelijke bril. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.
We missen vooral onze collega's
‘75% van de Nederlanders zegt collega’s te missen tijdens thuiswerken’, blijkt uit verzamelde cijfers afkomstig uit de THX.-app van MeMo².
De publieke opinie over de Covid-19 uitbraak
In deze onzekere wereld zijn gegevens van belang. Ipsos-experts delen de laatste onderzoeken en analyses met betrekking tot de coronaviruscrisis, op basis van verschillende onderzoeken. Ipsos heeft een speciale pagina ingericht waar je alles leest over de laatste uitkomsten van alle Ipsos onderzoeken die de publieke opinie en deskundige inzichten met betrekking tot de coronaviruscrisis laten zien.