Hoe gaan werkgevers om met thuiswerkende werknemers met kinderen?
Regioplan, DirectResearch en Adolfse OrganisatieAdvies onderzochten hoe werkgevers omgaan met het spanningsveld tussen de continuïteit van de bedrijfsactiviteiten en de druk op deze specifieke groep werknemers.
Koningsdag 2020
Afgelopen Koningsdag (27 april), dit jaar omgedoopt tot Woningsdag, publiceerde de NOS de resultaten van het jaarlijkse Ipsos opinieonderzoek, waarin Nederlanders gevraagd wordt naar hun mening over het koningshuis en de monarchie.
Nederlanders eten steeds minder vlees
Meer dan 5 miljoen Nederlanders eten geen of slechts af en toe vlees. Dit is 36% van heel Nederland. Deze groep is daarmee sinds 2016 gegroeid met 7 procentpunten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.
Leerkrachten trekken alles uit de kast om afstandsonderwijs voor hun leerlingen te organiseren
Leerkrachten voorzien grote problemen als het sluiten van de scholen lang gaat duren. Nagenoeg alle leerkrachten verzorgen afstandsonderwijs en zetten daarbij alle mogelijke middelen in.
Telefoongeneratie nog niet overtuigd van nut voice assistants: ‘De gedachte dat er altijd iets meeluistert…’
In februari 2020 publiceerden Team Vier en Smartvoices de eerste editie van de Nationale Voice Monitor, een kwantitatief onderzoek naar de bekendheid en het gebruik van Voice Assistants in Nederland. Tijdens het MIE werden deze resultaten gepresenteerd. De vraag die centraal stond: is de Voice Assistant een hype of een trend?
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Beeldschermtijd van jonge kinderen toegenomen
Uit het Iene Miene Media-flitsonderzoek uitgevoerd door CHOICE Insights & Strategy blijkt dat jonge kinderen (0 t/m 6 jaar) gemiddeld 2,5 uur besteden aan beeldschermmedia sinds de coronacrisis, bijna een uur meer dan normaal.
Nederlanders missen cultuurbezoek
45% van de Nederlanders zegt cultuurbezoek te missen nu deze sector op slot zit vanwege de coronamaatregelen, blijkt uit onderzoek door DirectResearch.
Thuiswerkplek groot risico voor vertrouwelijke data
Een groot deel (68%) van de Nederlanders die vaak achter een beeldscherm zit werkt inmiddels vanuit huis. Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat een ruime meerderheid (67%) daarvan werkt met vertrouwelijke gegevens maar heeft vaak niet de juiste basis om deze data afdoende te beschermen.
Consument blijft ook nu goede doelen steunen
Dat blijkt uit een representatieve peiling van MarketResponse onder ruim vijfhonderd Nederlanders. De Nederlandse consument blijft ondanks de coronacrisis goede doelen op hetzelfde niveau als voorheen ondersteunen met donaties.
Onderzoek duiden in de context: verlies het umfeld niet te snel uit het oog
Dataplatform Dynata zoomt in op trends die invloed hebben op de meningen die mensen hebben en op de manier waarop onderzoekers hen bij onderzoek moeten betrekken. ‘Wees je bewust van de veranderende context’, is de boodschap van Stefan Boom – vice president sales EMEA van Dynata.
Bestedingen in het teken van voeding en hygiëne
Dit en meer blijkt uit de negende meting van de Corona Impact Monitor van Motivaction. Door de uitbraak van het coronavirus is gezelligheid in de supermarkt momenteel ver te zoeken. Online boodschappen doen is een relatief veilig alternatief. Toch keren veel online shoppers zodra het kan graag terug naar de fysieke winkel.
Juist nu moeten werkgevers goed voor hun mensen zorgen
Dat stelt Integron naar aanleiding van het jaarlijkse medewerkersbelevingsonderzoek. De impact van Covid-19 is in heel (werkend) Nederland groot.