Nederlander wacht met smart op Black Friday
Black Friday wordt steeds populairder in Nederland en consumenten overwegen massaal om hun aankopen uit te stellen. Het Amerikaanse kortingsfenomeen, dat dit jaar op 29 november valt, geniet een bekendheid van liefst 80% onder de Nederlandse consumenten.
Wat is de toekomst van de kleine detailhandel in de binnensteden?
Deze studie van Panteia geeft een overzicht van de belangrijkste trends, uitdagingen en kansen voor de kleine detailhandel in stadcentra, met inbegrip van kleine centra in landelijke gebieden.
Onderzoek naar switchgedrag in zorgverzekeraars
Twaalf procent van de Nederlanders wil van zorgverzekeraar switchen door lagere collectiviteitskorting. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek van MeMo2 naar het switchgedrag in zorgverzekeraars.
Amsterdam is ongekroonde fiets-hoofdstad van de wereld
Berlijn en de Nieuw-Zeelandse stad Auckland lopen wereldwijd het meest voorop als het gaat om stedelijke mobiliteit. En Amsterdam is de ongekroonde fiets-hoofdstad van de wereld. Dat blijkt uit Kantars studie Mobility Futures.
Nederlanders gaan steeds vaker op zoek naar korting
Marktonderzoeksbureau Etil en Reclamefolder.nl presenteren de Nationale Kortingsmonitor 2019. Daaruit blijkt dat het de Nederlander kortingsbewuster is dan ooit tevoren. En dit in een tijd waarin de economie stijgt.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Nederlanders zijn minder social media gaan gebruiken
Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.
Veranderingen in sociale interactie, werk, klimaat en gezondheidszorg dankzij gigabit-snelheden
Wijdverspreide toegang tot internetsnelheden van tenminste 1 Gigabit per seconde zal leiden tot veranderingen in de manier waarop mensen in heel Europa communiceren, socialiseren, werken en gezond blijven. Dat blijkt uit het rapport, dat consultancybureau Oxera in opdracht van Liberty Global werd gemaakt.
Nederland loopt nog niet warm voor Singles Day
11 November is het weer Singles Day. De van oorsprong Chinese traditie verspreidt zich de laatste jaren als een olievlek en ook in Nederland vieren steeds meer winkels het vrijgezelle bestaan met grote kortingen en leuke aanbiedingen.
De jonge gemeenteambtenaar stuit op bureaucratie
Bureaucratie frustreert de jonge ambtenaar en mist doorgroeimogelijkheden. Desondanks zeggen acht op de tien jonge ambtenaren tevreden te zijn met hun werk. Dat blijkt uit de publicatie Jong@Gemeenten.
Jongeren hebben minder last van wintertijd
Een op de drie Nederlanders heeft last van de wintertijd. Dat blijkt uit onderzoek van MWM2. Vooral 55-plussers ervaren het uur tijdsverschil als zeer hinderlijk.
Kostenontwikkelingen in het wegvervoer
De gerealiseerde kostenontwikkeling van 2019 ten opzichte van 2018 in het binnenlands wegvervoer varieert tussen de 4,0% en 5,6%. In het grensoverschrijdend wegvervoer ligt de kostenstijging tussen de 3,7% en 4,4%. De verwachte kostenontwikkeling voor 2020 ten opzichte van 2019 ligt tussen de 0,7% en 1,9%.
Bijna kwart Nederlanders gaat of ging naar een coach
Bij één op de vijf Nederlanders speelt een vraag of probleem waar ze professionele hulp bij zouden willen krijgen, blijkt uit onderzoek van Psychologie Magazine, uitgevoerd door Team Vier. Coaching is hier een mogelijke oplossing voor.