Onderzoek | 13 mei 2019
13 mei 2019

Huiseigenaar optimistisch over overwaarde

Acht op de tien Nederlandse huiseigenaren verwachten winst te maken als ze hun woning op dit moment zouden verkopen. Slechts één op de tien denkt geen winst te maken. Dat blijkt uit onderzoek dat Ipsos uitvoerde in opdracht van ABN AMRO onder 1.250 woningbezitters uitgevoerd door Ipsos.

Onderzoek | 13 mei 2019
13 mei 2019

Nederlander onderschat eigen drinkwaterverbruik fors

Nederlanders denken dat ze elke dag 60 liter drinkwater verbruiken terwijl het werkelijk 120 liter is, blijkt uit onderzoek van Kantar in opdracht van drinkwaterbedrijf Vitens onder ruim 2200 mensen.

Onderzoek | 08 mei 2019
08 mei 2019

Nederlandse kiezer vindt EU onmisbaar

Nederlanders voelen zich weinig betrokken bij de Europese Parlementsverkiezingen, veel minder dan bij de Tweede Kamer- of gemeenteraadsverkiezingen. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research over EU en Europese Parlementsverkiezingen 23 mei.

Onderzoek | 08 mei 2019
08 mei 2019

Focus op gelijke onderwijskansen broodnodig

In Nederland hebben leerlingen op scholen in achterstandswijken het beduidend moeilijker dan leerlingen die onderwijs genieten in reguliere wijken. 93% van de leerkrachten signaleert vaak kinderen met problemen op school, terwijl dit in reguliere wijken 59% is.

Onderzoek | 02 mei 2019
02 mei 2019

Het gebruik van de peilingen van Peil.nl in de Peilingwijzer

Politicoloog en universitair docent Tom Louwerse, samensteller van de de Peilingwijzer, een wetenschappelijk onderzoeksproject, reageert op de reactie van Maurice de Hond om het vrije gebruik van de peilingen van Peil.nl aan banden te leggen.

Onderzoek | 01 mei 2019
01 mei 2019

Nederlanders bewust bezig met duurzame energie

Nederlanders zijn steeds bewuster bezig met duurzame warmte in huis, blijkt uit onderzoek dat DirectResearch in opdracht van Vattenfall heeft uitgevoerd. Met het oog op een gasvrij Nederland, kiest ruim een derde voor aansluiting op een warmtenet als alternatief voor aardgas.

Onderzoek | 30 april 2019
30 april 2019

Marktonderzoek in de beweegzorg

Marketing – en marktonderzoek – in de zorg is een relatief nieuw domein. Iets wat weggelegd is voor in eerste instantie de grotere instellingen, als ziekenhuizen en regionale ouderen- of geestelijke gezondheidszorg.

Onderzoek | 30 april 2019
30 april 2019

Nederlands Verplaatsingspanel

Kantar, DAT.Mobility en Mobidot lanceren op eigen initiatief het Nederlands Verplaatsingspanel (NVP) en creëren hiermee samen een unieke, grootschalige informatiebron over mobiliteit, verplaatsingsgedrag, motieven en achtergrondkenmerken van Nederlanders.

Onderzoek | 24 april 2019
24 april 2019

Duidelijke kloof tussen merkbelofte en customer experience

Kantar heeft een grootscheeps onderzoek in Nederland uitgevoerd naar wat men CX+ noemt: Kantar vroeg bijna 3.300 Nederlanders niet alleen naar hun verwachtingen van bancaire dienstverleners maar ook naar hun daadwerkelijke klantervaringen.

Onderzoek | 24 april 2019
24 april 2019

Ouderen wachten met aanpassen woning

Bij zelfstandig thuis wonen komen ouderen pas in actie als het probleem zich al voordoet. Dat blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Lang Zult U Wonen. 

Onderzoek | 24 april 2019
24 april 2019

Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019

Voor het tweede jaar op rij heeft Blauw Research in kaart gebracht hoe het staat met de klantgedrevenheid van Nederlandse organisaties in de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019. Tip van de sluier: we zijn op de goede weg!

Onderzoek | 17 april 2019
17 april 2019

MWM2 Panelevaluatie: veel vertrouwen in privacy 

Deelnemers aan een Research Panel hebben er veel vertrouwen in dat er bij een panel goed wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens. Tegelijkertijd zijn niet alle privacyregels bij de deelnemers aan een panel even goed bekend.

Ook de laatste bytes ontvangen?