Volgens de nieuwste editie van Digital Excellence Monitor van WUA levert Coolblue de beste online klantervaring. De totale ranking bestaat uit 137 toonaangevende Nederlandse websites. ANWB, Greenchoice en KPN gaan aan kop in zes onderliggende branchespecifieke ranglijsten.
De strijd om de koppositie gaat dit jaar tussen twee e-commerce giganten. Coolblue scoort 74 van de 100 punten en is daarmee nummer 1 van alle 137 websites. Het verschil in de Retailbranche met bol.com is slechts 1 punt. ANWB wint in Finance door uitstekende scores in het Credit Card-onderzoek en het laat grote banken als ING en Rabobank achter zich.
In de verzekeringsbranche wint ANWB op afronding met 70 punten maar net van Reaal door uitstekende onderliggende scores in het autoverzekeringsonderzoek. In Automotive slaat ANWB (71 punten) een groot gat van zes punten met nummer twee Athlon. In de Energiebranche is Greenchoice heer en meester en staan de Rotterdammers in de top 3 boven Gaslicht en Essent. In Telecom voert KPN.com de lijst aan, met 1 punt meer dan Simpel en T-Mobile.
De scores van overall winnaar Coolblue en de winnaars per branche
Voor de Monitor 2021 onderzocht WUA de online klantervaring en de online salesperformance in 26 unieke customer journeys in Nederland. De onderzoeksperiode was van augustus 2020 tot juli 2021.