Vertrouwde media als magazine- en nieuwsmedia zorgen bij alle typen reclamecampagnes voor betere resultaten. De adverterende merken krijgen meer bekendheid, een beter imago en meer conversie. Dat blijkt uit een nieuwe bronnenstudie van Trust in Media.
In eerder onderzoek van Trust in Media kwam een groot vertrouwen naar voren in Nederlandse media. In het nieuwe onderzoek lag de focus op resultaten van reclamecampagnes en daaruit blijkt dat adverterende merken binnen de vertrouwde context meer bekendheid krijgen en een beter imago. Ook de conversie en omzettoename zijn significant sterker.
Campagnes in magazine- en nieuwsmedia hebben een meerwaarde bij het creëren van naamsbekendheid. De merken en de advertenties worden beter herkend en herinnerd. Ook neemt de betrokkenheid van de consumenten toe en realiseert het adverterende merk een betere breinpositie.
Reclame in magazine- en nieuwsmedia heeft een positieve invloed op de likeablity en de prijsperceptie. Verder dragen deze mediakanalen sterk bij aan het vertrouwen in de adverterende merken. Aanvullend zorgen de vertrouwde media voor een sterkere omzetimpuls.