Onlangs is de Brand Growth Study 2021 uitgekomen, waarin DVJ Insights laat zien wat de belangrijkste ingrediënten voor groei zijn. Waar de studie zich eerst voornamelijk richtte op Nederland is het onderzoek dit jaar grootser opgezet dan ooit.
Zo’n 2.000 marketeers en insights managers uit tien Europese landen namen deel aan het onderzoek en daarmee behoort het tot een van de grootste marketingstudies in Europa. Het thema van dit jaar is de rol van data-driven decision making in merkgroei. Hoe moet marketing zich organiseren voor merkgroei en voor welke uitdagingen staan marketeers de komende jaren?
Marketeers zien de toenemende beschikbaarheid en toepassing van data als de meest impactvolle ontwikkeling voor de komende jaren. Het onderzoek besteedt aandacht aan de belangrijkste KPI’s en drivers voor merkgroei en kijkt naar de verschillen en overeenkomsten tussen de ‘experts’, ‘users’ en ‘starters’ in het gebruik van data. Dat geeft een goed inzicht in wat de best presterende bedrijven onderscheidt van de bedrijven die daar minder goed in zijn. Zo blijkt de grootste uitdaging niet in tijd en budget te liggen, maar in het organiseren en analyseren van data en in het beschikken over de juiste mensen met de juiste capaciteiten. En alleen experts gebruiken data voor zowel korte- als langetermijnbeslissingen, van merkstrategie tot creatie.
Het volledige rapport van de Brand Growth Study 2021 is nu te downloaden op de DVJ Insights website.
DVJ Insights is kennispartner van Daily Data Bytes. Word ook kennispartner en bereik onze lezers via web, socials en nieuwsbrief met jouw content. Neem contact op met Tjitske Buurman voor meer informatie.