Marketingfacts meldt dat onderzoek onder marketingbeslissers in de VS laat zien dat bijna 9 van de 10 voor hun marketing of advertenties afhankelijk zijn van third party cookies. Maar nu dat tijdperk eindigt, willen zij hun advertentiecampagnes aanpassen. En dat betekent voor 62% dat zij meer geld gaan uitgeven aan Facebook, Instagram, Amazon en Google.
Zoals ook uit ander onderzoek al blijkt, willen bedrijven meer uitgeven aan eigen kanalen, zoals e-mail en de website (51%). Bijna de helft (49%) zoekt het in meer TV-reclame.
Er zijn ook gevolgen voor de datastrategie. Veel bedrijven willen nauwer samenwerken met een media- of reclamebureau om nieuwe technologieën te testen (54%), terwijl anderen nieuwe manieren onderzoeken om doelgroepen te bereiken (49%) of nieuwe systemen en software te leren beheersen (47%).
Hoewel de third party cookies langzamerhand verdwijnen, zijn sommige marketeers niet bereid ze uit te faseren (14%) of weten ze niet zeker of ze dat wel gaan doen (17%).
Bron: Marketingfacts.nl