Op donderdag 3 maart organiseert Ipsos in samenwerking met de MOA het webinar ‘The Future of Insights’. Die toekomst is in handen van bedrijven die de klant centraal stellen en zo concurrentievoordeel opbouwen. Wetenschappelijke ontwikkelingen in data-, neuro- en gedragswetenschappen bieden bedrijven kansen om beter te anticiperen op de behoeften van consumenten, op groeigebieden, op het voorspellen van en vragen en betere efficiency. Dat alles komt samen in een webinar dat voor iedereen is bij te wonen.
In de zomer van 2021 heeft Ipsos samen met MOA een onderzoek uitgevoerd onder 150 CMI-professionals met als doel meer inzicht te krijgen in de mate waarin marktonderzoekers aan klantzijde onderzoeksdata combineren en integreren met andere data. De resultaten werden vervolgens vergeleken met de verwachtingen aan bureauzijde.
Het onderzoek laat zien dat Nederlandse bedrijven het redelijk goed doen op het gebied van de beschikbaarheid van gegevens, waarbij driekwart van de marktonderzoekers aan klantzijde zegt toegang te hebben tot consumentengegevens uit verschillende bronnen zoals CRM, marktonderzoek, verkoopgegevens, e-commerce, sociale gegevens, gedragsgegevens, etc. De integratie van deze data met marktonderzoek laat echter nog te wensen over.
Daarnaast is er een verschil in verwachtingen tussen bedrijven en marktonderzoekbureaus. Als je kijkt naar hoe bureaus en opdrachtgevers data-integratie en data-activatie beoordelen op belang en relevantie, dan schatten bureauonderzoekers hun klanten als technisch veel geavanceerder in dan ze in werkelijkheid zijn. Dat kan leiden tot miscommunicatie en gebrek aan begrip aan beide kanten.
Op donderdag 3 maart (10.00 – 11.00 uur) organiseert Ipsos in samenwerking met MOA het webinar ‘The Future of Insights’ waar verder wordt ingegaan op de uitkomsten van het onderzoek en de veranderende rol van marktonderzoek. Aanmelden kan via de website.