Generatie Z world changers

Door Jan Roekens | 18-06-2019

In een drietal whitepapers neemt bureau YoungWorks Generatie Z, geboren tussen 2000 en 2015, onder de loep. Deel 1 gaat in op de invloed van digitalisering op Generatie Z. Generatie Z is de eerste generatie die geen wereld zonder internet kent.


Dit leidt tot nieuwe vormen van gemak, maar ook tot beklemmende afhankelijkheid. In deze whitepaper duiken we in de invloed van digitalisering op jongeren, vanuit drie invalshoeken: Instant Gratification, Instant Profilering en Instant Connection.

Deel 2 gaat in op de rol van Generatie Z in maatschappelijke issues. Gen Z groeit op in een gemondialiseerde wereld waarin het niet langer mogelijk is om weg te kijken van grote maatschappelijke issues als klimaatverandering en ongelijkheid (naar ras, gender, seksuele voorkeur en opleidingsniveau). Gen Z staat voor de keuze: engagement of apathie?

De whitepapers zijn te downloaden op de website van YoungWorks. Benieuwd naar Deel 3? Deel 3 is binnenkort beschikbaar op de website van YoungWorks.

Bron: YoungWorks, juni 2019

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?