Op 9 en 10 mei vindt in de Jaarbeurs Utrecht de 21ste editie plaats van het grootste Data & Insights Event van Nederland. Onder de noemer ‘It’s all about Data & Insights’ presenteert het Data & Insights Netwerk de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied. Een van de keynote-sprekers is Matt Roberts. We stellen hem aan u voor.
Matt Roberts (links) werkte eerder bij Formula One en is nu research en insights director is bij Formula E, dat zich toelegt op de racesport met elektrische auto’s.
De titel van zijn presentatie is ‘How Formula E is using data and insight to drive the business forward’. Met als beschrijving: How Formula E has gone from a business which previously had no insight to one where insight and data is driving all decisions. And how the sport revamped reporting and its data/research infrastructure to drive fandom and grow commercial revenue.
Likeminded people
MIE legde ‘m een aantal vragen voor. Wat wil hij overbrengen aan de MIE-bezoekers. Matt Roberts: ‘I would like to show how it was possible to transform a business which was previously relatively agnostic when it came to data and insight into one where insight now drives most key decisions. It will be great to showcase how the key projects which have been set up along the way and how they are being used within the business to improve fan engagement and commercial revenue.
I am proud of everything we have achieved in the last 15 months and want to share with the industry the work that we have done over this period of time.’
Op de vraag wat de motivatie is om naar het MIE te komen en wat zijn verwachtingen zijn, zegt hij: ‘I am excited to spend time with likeminded people and share insight and tools that we have all been using. I always feel like there are learning opportunities at conferences like this and hope to mean some other senior leaders in our industry.’ Hoe kijkt hij aan tegen de toekomst van kwalitatief onderzoek? ‘Qualitative research is key to highlight the ‘why’s’ when it comes to consumer behaviour and feel like it will continue to play a key role for brands in understanding their consumers. I think qualitative research can be a very powerful tool in combination with quantitative research and 1st party data within organisations.’
Wil je de keynote van Matt Roberts (overigens ook nog een wereldreiziger en een behoorlijk goede marathonloper) en de andere presentaties niet missen, houd dan de berichtgeving, ook via Daily Data Bytes, in de gaten.
Topics
Naast deze en andere keynotes zijn er volop bijdragen van bureaus en bedrijven over data, research en insights, met een duidelijke nadruk op de praktijk. Topics zijn onder andere Advanced analytics | Algorithm & standards | Analytic tools | Artificial Intelligence | Byron Sharp’s visie | Brand purpose | Change management | CRO Customer Journey | Dashboarding Datavisualisatie | Digital & Web analytics GenZ | Marketing Mix ROI | Neuromarketing | Privacy & Protection (AVG) | Social media analytics I The Science of Data & Analytics I Up Next in CX/UX.
Samen met marketeers, data-scientists, digital analisten, data-professionals, insights-professionals, data-driven marketeers, researchers en strategen word je in twee dagen volledig bijgespijkerd over alle nieuwe ontwikkelingen in het vak.
Houd Daily Data Bytes in de gaten voor meer informatie over sprekers en deelname.