Leer hoe Sensorisch onderzoek kan leiden tot marketingsucces

Door Jan Roekens | 15-12-2020

In de voedingsmiddelenindustrie is marketing belangrijk. Immers, hoe onderscheiden concurrerende producten zich van elkaar? Hoe bepaal je de juiste marketingmix? Sensorisch onderzoek kan een belangrijke bijdrage leveren als het gaat om ontwikkeling en bepaling van product, plaats, promotie en prijs. Je weet waarschijnlijk al hoe belangrijk smaak en textuur is voor het succes van het product. Natuurlijk komt dit aan bod, maar tijdens deze cursus gaan we verder.

Zo leer je tijdens deze Inholland/MOA cursus ook hoe belangrijk de verpakking (en wat er op die verpakking staat) is voor de acceptatie van het product én de plaats in de winkel. Tijdens de cursus wordt het hele product meegenomen om inzicht te krijgen in consumentenacceptatie. Kortom: je leert hoe Sensorisch Onderzoek kan leiden tot Marketingsucces van jouw product.

Je leert praktisch over sensorisch onderzoek en hoe je met deze kennis, inzichten en vaardigheden meteen jouw marketingsucces kan vergroten in jouw dagelijkse praktijk.

De cursus omvat de basiskennis over het inzetten van sensorisch onderzoek door (junior) marketeers in de voedingsmiddelenindustrie op mbo-/hbo-niveau. De cursus is bestemd voor nieuwsgierige en leergierige mensen die werkzaam zijn op het gebied van marketing of productontwikkeling of op een andere manier betrokken zijn bij voedingsmiddelenproductie.

Meer informatie

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?