NIMA Marketing Now: Het Grote AI Congres

Door Jan Roekens | 27-06-2024

Op 2 juli organiseert NIMA Het Grote AI Congres over de rol en positie van kunstmatige intelligentie voor marketingstrategie. Het evenement vindt plaats bij Club ACE in Amsterdam. Sprekers zijn Jeroen de Bakker, Marc van Eck, Arne Mosselman, Antal de Waij en Martin van Kranenburg. D&IN-leden krijgen korting op de toegangsprijs.

Kunstmatige intelligentie heeft de invulling van de marketingfunctie inmiddels flink veranderd. Deskundigen en marketinggoeroes buitelen sindsdien over elkaar heen om te duiden wát het is, waar we staan en waar het heengaat. Maar waar staan we écht? Wat kunnen en willen we met AI? Welke praktische en morele grenzen zijn eraan verbonden? En de belangrijkste vraag voor marketingprofessionals: hoe kan AI helpen waardevolle en betere keuzes te maken?

Deze vragen staan centraal op het tot dusver grootste AI & Marketing-congres in Nederland. Specialisten en deskundigen met marketingachtergrond laten hun licht schijnen over de vragen. In een open setting die ruimte biedt voor interactie en discussie, komen smaakmakers en marketing-minds aan het woord.

Sprekers

Tijdens Het Grote AI Congres komen sprekers aan het woord die vooral open staan voor een gesprek. Ze vertegenwoordigen een belangrijk deel van de AI-specialisten uit het NIMA Trainingsprogramma. Het gaat om:

  • Jeroen de Bakker van Airborne (ACE) die ingaat op de vraag wat marketeers kunnen en mogen verwachten van de opkomst van AI.
  • Arne Mosselman van Ainigma behandelt de impact van generatieve AI op een (marketing)organisatie.
  • Antal de Waij van Engagement Media en auteur van het zojuist geactualiseerde ‘Content & AI’ zal in zijn presentatie uitgebreid stilstaan bij de zinvolle betekenis van AI voor contentproductie.
  • Neuromarketing-expert en AI-adept Martin van Kranenburg onthult hoe je de gouden driehoek ‘Neuromarketing, Copywriting en ChatGPT’ inzet voor maximale marketingimpact.
  • Register-marketeer en multi-entrepeneur Marc van Eck (TBWA) staat tot slot uitgebreid stil bij de impact van AI voor dienstverleners in marketing, zoals reclamebureaus, mediabureaus en marktonderzoekers.

In de afsluitende paneldiscussie leidt Roos Simons van Talpa de bezoekers langs de verschillende invalshoeken van AI voor marketing en worden de vergezichten samengevat.

Voor leden van het D&IN geldt een toegangsprijs van € 239,- ex btw. Ga naar de inschrijfpagina en voer de kortingscode DIN20 in op de inschrijfpagina.

Het congres vindt plaats in Club ACE in Amsterdam, 2 juli, 13.00 – 18.00 uur.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?