Actueel | 20 april 2021
20 april 2021

CX geeft energie, maar ziet iedereen de noodzaak?

Heel veel CX initiatieven waarbij Underlined mee aan de slag gaat beginnen met de vraag: Hoe krijgen we de NPS/CES/CXI/KEI/FTF (of andere CX-metric) in beweging? Maar een net zo belangrijke vraag, die bij het verbeteren van CX onvermijdelijk naar boven komt, is: hoe kun je CX verbinden aan €’s? Het lijkt een heel logische vraag:...
Actueel | 19 april 2021
19 april 2021

MOA-SMART Congres – Use your voice to grow

Je bent nog op tijd, maar je moet er wel snel bij zijn. Over twee dagen, op 22 april, is het weer zover: dan vindt hét SMART-event van het jaar plaats, het SMART Congres. Centraal staat dit jaar het thema Use your voice to grow. Samen met vijf sprekers duik je onder in de wondere...
Actueel | 19 april 2021
19 april 2021

Discover M(I)E: Vertelt de consument altijd de waarheid?

Ga tijdens Road to MIE mee op een reis door de wereld van neuromarketing. Tom van Bommel en Tim Zuidgeest staan aan de wieg van een van de snelst groeiende neuromarketingbedrijven van Nederland, Unravel Research. Bekende merken zoals Heineken, Albert Heijn en Nutricia helpen ze om meer inzicht te krijgen in waarom de consument z’n...
Actueel | 19 april 2021
19 april 2021

Ipsos koopt Intrasonics

Ipsos heeft het Britse audiotechnologiebedrijf Intrasonics overgenomen. Het in Cambridge gevestigde Intrasonics, opgericht in 2008, richt zich op audio-technologie die kan worden gebruikt bij publieksonderzoek. Het bedrijf was al partner bij de ontwikkeling van MediaCell van Ipsos, dat wordt gebruikt bij het recent aangekondigde Nationaal Media Onderzoek in Nederland. De digitale coderings- en vingerafdruktechnologie van...
Actueel | 15 april 2021
15 april 2021

Creatief met Real-Time Marketing

Dat marketing al lang niet meer om transacties maar om het bouwen van relaties draait, lijken we ten tijde van de ‘booming business’ van de e-commerce en online marketing nog wel eens te vergeten. De gemiddelde consument die zich blootstelt aan de online verleidingstechnieken van giganten als Booking.com zal niet het gevoel hebben dat hij...
Actueel | 13 april 2021
13 april 2021

Ceci n’est pas un webinar you’re already late. Accelerate innovation!

2020 has shown us it’s all about being agile. Being on your feet at all times, ready to jump, duck, or make a U-turn. We’re rising from the ashes of the COVID crisis with a profound sense of urgency to make sense of our new world. But this is about more than COVID—it’s about the...
Actueel | 13 april 2021
13 april 2021

Wie heeft de duurzaamste supermarkt (of: wat er fout ging in de rankings)?

Verwarring alom: wie is nou de duurzaamste supermarkt? Albert Heijn? Nee toch Plus. Oh nee, ook SPAR, Jan Linders en Boni. Durk Bosma heeft zijn levensgrote twijfels bij twee bekende rankings. De afgelopen weken vlogen de ronkende berichten ons om de oren. Zowel GfK als Sustainable Brand Index maakte bekend welke supermarkt volgens de consument...
Actueel | 12 april 2021
12 april 2021

Discover M(I)E – Maak carrière binnen marketing intelligence!

Traditionele marktonderzoeksrollen verdwijnen bij veel bedrijven, terwijl hun behoefte aan inzichten groter is dan ooit. Wie leveren die inzichten? Welke competenties worden daarvoor gevraagd? En wat betekent dit voor jouw carrièrekansen binnen marketing intelligence? Wil je een uniek inzicht in de arbeidsmarkt voor marktonderzoek via analyses van alle rollen, eigen ervaringen als recruiter en interviews...
Actueel | 12 april 2021
12 april 2021

Oprichting vaste Kamercommissie voor Digitale Zaken

Op 6 oktober 2020 heeft de Tweede Kamer een motie aangenomen waarin de Kamer uitspreekt de adviezen van de Tijdelijke commissie Digitale toekomst over te nemen. Dat heeft er in geresulteerd dat er een nieuwe vaste Kamercommissie voor Digitale Zaken komt. Na de Kamerverkiezingen van afgelopen maart 2021 is de commissie opgericht. In een toelichting...
Actueel | 08 april 2021
08 april 2021

Genomineerden MOAwards 2021 bekend

De nominaties voor de MOAwards 2021 zijn bekendgemaakt. Voor Marketing Research & Analytics Bureau heeft de jury drie bureaus geselecteerd: I&O Research, Underlined en Validators. Daarnaast zijn er ook nominaties voor Digital & Webanalist, Insights Professional aan bureau- en bedrijfszijde, Young Talent en Insights Scientist. Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021 De...
Actueel | 07 april 2021
07 april 2021

What people say, what people do, and what they say they do are entirely different things

Underlined geeft tijdens Road to MIE twee webinars, op 11 en 18 mei. De lezing van 11 mei gaat over CX en conversational intelligence. Theo van der Steen van Underlined licht toe. Het gebruiken van alle bronnen in plaats van alleen onderzoek is de enige weg vooruit. De perceptie van de klanten van Underlined blijft...
Actueel | 07 april 2021
07 april 2021

Valse logica

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het hardnekkige idee dat merken een unieke benefit nodig hebben. Kees van Duyn legt uit....

Ook de laatste bytes ontvangen?