Actueel | 09 juni 2021
09 juni 2021

De werkplek na corona – praat mee in de MOA-lunchsessie van 11 juni!

Nu het aantal besmettingen verder daalt en het aantal gevaccineerden stijgt begint het weer te kriebelen om naar kantoor te gaan. Maar wat betekent het kantoor na corona? Gaan we weer alle dagen naar kantoor of wordt het een mix van dagen op kantoor en dagen thuiswerken? Hebben we dan nog een kantoor met werkplekken...
Actueel | 08 juni 2021
08 juni 2021

De toekomst van category management

Constant Berkhout schreef een boek over innovatie in retail en over de enorme veranderingen als gevolg van digitalisering, nieuwe soorten concurrenten en steeds hogere verwachtingen van de consument. Lezers van de Daily Data Bytes krijgen korting op het boek – zie de link onderaan het artikel. Voor Daily Data Bytes maakte hij een bijdrage over...
Actueel | 03 juni 2021
03 juni 2021

Kijk mee naar de genomineerden voor Topic of the Year

Voor een van de MOAwards, Insight Scientist of the Year 2021, zijn drie nominaties gegeven aan vier wetenschappers: Brahim Zarouali, Jaap Wieringa, Ale Smids en Maarten Boksem (de laatste twee als team). Dit jaar was het thema ‘Tools for Capturing Information to Improve Business Insights’. De genomineerden is gevraagd om op 17 juni een presentatie...
Actueel | 02 juni 2021
02 juni 2021

SMART zoekt nieuwe bestuursleden

SMART is de ontmoetingsplaats voor startende talenten op het gebied van marketing en onderzoek. Het bestuur bestaat uit negen mensen die werken in marketing en marktonderzoek, zowel aan bureau- als klantzijde, en ze doen een oproep voor nieuwe bestuursleden. Een deel van ons bestuur draait nu een jaar mee als bestuurslid, een ander deel heeft...
Actueel | 01 juni 2021
01 juni 2021

Discover M(I)E – How insights boost the creative process

Even the most creative brands and agencies are in need of reality checks and insights throughout their innovation process to be able to launch successful products, services and campaigns. Cambri is a digital testing and insights tool that enables all innovators to combine advanced market research with agile experimentation. Together with the award-winning creative agency...
Actueel | 31 mei 2021
31 mei 2021

Passantentellingen wel toegestaan

Afgelopen weken was er de nodige publiciteit over de boete die de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft opgelegd aan de gemeente Enschede. We schreven erover in Daily Data Bytes in het artikel 'Wifitracking beboet' van 6 mei jl. Kern van de zaak was dat de AP de manier van passanten tellen ziet als volgen van personen...
Actueel | 31 mei 2021
31 mei 2021

Digitale autonomie staat onder druk

De digitale autonomie in Nederland staat onder druk en dat raakt het hart van onze samenleving. De cyber-dreigingen nemen toe en we worden steeds afhankelijker van de digitale infrastructuur die in handen is van een aantal grote buitenlandse marktspelers. Dit kan grote gevolgen hebben voor onze nationale en economische veiligheid en daarmee voor het verdienvermogen...
Actueel | 31 mei 2021
31 mei 2021

Discover M(I)E – Smaak bepaalt de herhaalaankoop van je product

Je marketingmix kun je perfect voor elkaar hebben; packaging, promotie, pricing, beschikbaarheid, maar als de smaak van je product niet op orde is… Die smaak blijkt namelijk voor de consument keer op keer doorslaggevend om je product opnieuw te kopen. Hoe stel je vast wat de consument eigenlijk écht lekker vindt? Ontdek het tijdens de...
Actueel | 26 mei 2021
26 mei 2021

Man versus machine

Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Zoals het idee dat je met software ‘insights’ kunt identificeren. Voor wie het nog niet wist:...
Actueel | 26 mei 2021
26 mei 2021

Discover M(I)E – Is AI het nieuwe instrument om creatief topwerk te beoordelen?

Stichting Adverteerders Nederland (SAN) en MetrixLab hebben een meta-studie uitgevoerd waarin een selectie ingezonden SAN campagnes werden onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie. De centrale vraag was: in hoeverre kan AI de effectiviteit van reclame-uitingen voorspellen en daarmee winnende SAN-accenten onderscheiden? Heeft de merkenbouwer met artifical intelligence een nieuw instrument in handen om creatief...
Actueel | 26 mei 2021
26 mei 2021

NRC Media & DVJ Insights presenteren ‘Feitelijk betrouwbaar’

De coronapandemie zorgde voor een sterke behoefte aan betrouwbare informatie en kwaliteitsjournalistiek. Maar wat zorgt ervoor dat de mediaconsument een nieuwsmerk vertrouwt? En wat is de relatie tot advertising? Die vragen pakte NRC Media samen met DVJ Insights op. Het resultaat is het onderzoek ‘Feitelijk betrouwbaar’ dat wordt gepresenteerd op Road to MIE. Het onderzoek...
Actueel | 25 mei 2021
25 mei 2021

Discover M(I)E – Culture + Trends NL anno 2021. Welke zijn er wat kun je ermee?

2020 was het jaar van de veranderingen! Maar welke veranderingen in consumentengedrag zijn blijvend? En hoe kun je hier als merk snel en krachtig op inspelen? Tijdens deze roadtrip ontdek je de belangrijkste trends in Nederland. Van heel persoonlijk en dichtbij zoals ‘at home pleasure’ tot groot en disruptief zoals ‘disentangling taboos’. Hoe kun je...

Ook de laatste bytes ontvangen?