Actueel | 03 november 2022
03 november 2022

DDMA publiceert whitepaper over social measurement

Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. Maar hoe meet je de impact van campagnes? Hoe verzamel je inzichten om de resultaten naar een (nog) hoger niveau te tillen? Met als doel marketeers te ondersteunen publiceert DDMA in samenwerking met de DDMA Commissie Social Media het whitepaper ‘Alles over Social Measurement’....
Actueel | 03 november 2022
03 november 2022

SMART Talk 10 november – laatste kans om je aan te melden!

Let op: de najaarstalk van SMART komt eraan! Volgende week donderdag is het zover. Heb je je nog niet aangemeld, reageer dan snel en zorg dat je er bij bent. Het thema van de SMART Talk is ‘De wondere wereld van creatie en innovatie’. Evelien Veldhuijzen van Makerlab komt vertellen hoe ze marktonderzoek gebruikt bij het...
Actueel | 03 november 2022
03 november 2022

Meer diversiteit in tv-reclame maar nog niet voldoende

Ondanks alle inspanningen en initiatieven op het gebied van diversiteit en inclusie, blijkt uit onderzoek dat de reclame-industrie moeite heeft een juiste balans te vinden in diversiteit, inclusie en stereotypering in tv-reclames. Het onderzoek van Kantar, in opdracht van Stichting ReFrame, bvA en VIA, laat zien dat er nog veel te winnen valt, vooral op...
Actueel | 01 november 2022
01 november 2022

Stabiel vertrouwen in marktonderzoek

Het vertrouwen in de marktonderzoeksindustrie is stabiel gebleven en het vertrouwen in data-analyse is in 2022 toegenomen in vergelijking met 2020. Dat blijkt uit cijfers van het Global Research Business Network (GRBN). Uit het onderzoek blijkt ook dat 33% van de wereldwijde respondenten marktonderzoekbureaus vertrouwt; 19% doet dat niet. GRBN zegt dat het niveau van...
Actueel | 01 november 2022
01 november 2022

10 november: SMART Talk over ‘De wondere wereld van innovatie en creatie’

De najaarstalk van SMART vindt dit jaar plaats op 10 november, deze keer in het kantoor van Dynata aan de Coolsingel in Rotterdam. Iedereen is vanaf 15.30 uur welkom. De talk duurt tot circa 18.00 uur, waarna je nog gezellig met je collega’s na kunt praten onder het genot van een hapje en een drankje....
Actueel | 27 oktober 2022
27 oktober 2022

ESOMAR publiceert Global Market Research Report 2022

ESOMAR brengt deze week de jaarlijkse editie van het Global Market Research Report (GMR) uit. Het rapport is samengesteld op basis van onderzoek in 105 landen en regio's die wereldwijd meer dan 83% van de insights-industrie vertegenwoordigen. Voor 2023 wordt wereldwijd een groeiende omzet voorzien. Het rapport behandelt onderwerpen als groeivoorspelling, veranderend klantenbestand, ontwikkelingen in...
Actueel | 27 oktober 2022
27 oktober 2022

Hoe belangrijk is merkimago eigenlijk?

Merkimago is een onderwerp dat op iedere brand- en marketingafdeling veelvuldig wordt besproken. De gedachte erachter is dat het hebben van een goed imago een belangrijke factor is voor succes, maar is dat wel zo? Neurensics vroeg zich dat af en schreef er een blog over. We kennen allemaal wel de verhalen over grote modeconcerns...
Actueel | 25 oktober 2022
25 oktober 2022

Nieuwe SMART-bestuursleden

Afgelopen zomer ging een aantal bestuursleden na twee jaar trouwe dienst met welverdiend SMART-pensioen. Zij droegen het stokje over aan een viertal nieuwe bestuursleden. We stellen ze voor. Yvonne Drijver Yvonne heeft een achtergrond in antropologie en marketing waardoor ze altijd bezig te achterhalen waarom mensen doen wat ze doen. Een passie die goed van...
Actueel | 20 oktober 2022
20 oktober 2022

Europese privacytoezichthouders vragen Europese Commissie om aanvulling AVG

De Europese privacytoezichthouders willen dat de Europese Commissie nieuwe regels maakt in aanvulling op de AVG om de samenwerking tussen toezichthouders in internationale zaken te verbeteren. Dat schrijven zij in een brief aan de Europese Commissie. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de rest van de Europese privacytoezichthouders, verenigd in de European Data Protection Board (EDPB),...
Actueel | 20 oktober 2022
20 oktober 2022

Mediaconcerns willen dat klanten data gaan beheren in digitale kluis

DPG, RTL, NPO, Talpa en Mediahuis willen dat klanten hun eigen online data gaan beheren met een zogeheten digitale kluis. Daarmee willen ze hun concurrentiepositie verbeteren tegenover Amerikaanse datagrootmachten als meta, Amazon en Google én consumenten de macht teruggeven over hun persoonsgegevens. Adformatie schrijft dat de vijf media-exploitanten de stichting Stichting Nederlandse Datakluis hebben opgericht,...
Actueel | 20 oktober 2022
20 oktober 2022

Kantar lanceert iLab Innovation Challenge voor klimaatoplossingen

Kantar en Subak bundelen hun krachten in Kantar's iLab Innovation Challenge om met behulp van big data en in samenwerking met andere partijen milieuproblemen aan te pakken. Het bureau richt zich daartoe tot AI-innovators, datawetenschappers, ondernemers en academici. Kantar roept in samenwerking met klimaattechnologiebedrijf Subak innovators, start-ups, scale-ups, datawetenschappers en de academische wereld op om...
Actueel | 20 oktober 2022
20 oktober 2022

VS geeft waarborgen rondom privacy EU-burgers

De Amerikaanse president Joe Biden heeft zijn handtekening gezet onder een besluit om de privacyrechten van EU-burgers te waarborgen, speciaal waar het gaat om inwinnen van inlichtingen door de VS. In het uitvoeringsbesluit worden de stappen weergegeven die de VS zal nemen om de afspraken over gegevensbescherming van data van Europeanen na te komen. Het...

Ook de laatste bytes ontvangen?