Best practices | 18 augustus 2021
18 augustus 2021

De nummer 1 hit voorspellen – met hersenactiviteit!

Natuurlijk is het succes van een nummer van ontzettend veel factoren afhankelijk, zoals draaien op de radio, mond-tot-mond reclame en het marketingbudget. Maar is de hersenactiviteit van de luisteraars - hun emotionele reactie – ook belangrijk? Nikki Leeuwis van Unravel Research deed er onderzoek naar en schreef er een blog over. Binnen de entertainmentwereld is...
Best practices | 12 augustus 2021
12 augustus 2021

Waarom Pepsi direct naast Coca-Cola dodelijk is voor winkelverkoop

Best of MIE op 22 en 23 september is het live-vervolg op de Road to MIE van mei en juni. Een kleiner MIE dan voorheen, maar wel met de allerbeste Road to MIE-sessies, zoals die van Tom van Bommel van Unravel Research, die je leert hoe je onbewuste hobbels in de customer journey wegneemt. Hij...
Best practices | 11 augustus 2021
11 augustus 2021

Design thinking steeds relevanter tijdens pandemie

Een paar maanden geleden verscheen er een interessant artikel in Industrial Marketing Management (IMM), hét wetenschappelijke tijdschrift op het gebied van B2B-marketing. Twee onderzoekers presenteerden daarin een analyse waarin zij uiteenzetten waarom design thinking juist tijdens de Covid-19-pandemie relevanter is dan ooit. Als Daily Data Bytes nemen we je graag mee in hun denkwereld. Een...
Best practices | 17 juni 2021
17 juni 2021

De nieuwe NS-stem raakt ons

NS heeft een nieuwe omroepstem: Karin (van As). De stem vertelt de reiziger alles wat je over je reis moet weten. NS vroeg zich af hoe mensen emotioneel reageren op de stem van Karin en Neurensics deed er fMRI-onderzoek naar. De stem van Karin van As is wat de treinreiziger het vaakst van NS gaat...
Best practices | 10 juni 2021
10 juni 2021

The cookieless era – deel 2

Third-party cookies worden vanaf 2022 onbruikbaar, waardoor adverteerders en marketeers naar de cookieless era gelanceerd worden. Maar liefst 80% van de data die in 2021 inzichtelijk zijn, zijn in 2022 niet langer beschikbaar. Arnold Bax van Traffic Builders neemt je in twee blogs mee naar die cookieless era. In dit tweede deel (lees ook deel...
Best practices | 09 juni 2021
09 juni 2021

Startup-branding – 5 tips voor beter resultaat

Al jaren ben ik gefascineerd door merken bouwen. En vooral het bouwen van compleet nieuwe merken. Drie jaar geleden was het zover. Drive Amber kwam voorbij en ik greep mijn kans: zelf een merk ontwikkelen, vormgeven en laten groeien binnen de duurzame mobiliteitsmarkt. Regelmatig sprak ik erover met vakgenoten en ik merkte al snel dat...
Best practices | 02 juni 2021
02 juni 2021

The cookieless era

Third-party cookies worden vanaf 2022 onbruikbaar, waardoor adverteerders en marketeers naar de cookieless era gelanceerd worden. Maar liefst 80% van de data die in 2021 inzichtelijk zijn, zijn in 2022 niet langer beschikbaar. Arnold Bax van Traffic Builders neemt je in twee blogs mee naar die cookieless era. Vandaag deel 1 en binnenkort deel 2....
Best practices | 24 mei 2021
24 mei 2021

Global Brand Management in zeven stappen

Met zijn interculturele dimensies is ‘Global Brand Management’ niet alleen een van de meest fascinerende onderdelen van hedendaagse marketing, maar ook een van de meest complexe. Door deze op te splitsen in zeven stappen, kun je dit proces versimpelen en een raamwerk bouwen om je internationale merkmanagement te verbeteren en je merkwaarde te vergroten. 1....
Best practices | 03 mei 2021
03 mei 2021

Veertien engines voor geautomatiseerde inzichten ontleed

In november vorig jaar kondigde de MOA een softwarereview aan van insight engines. De review werd afgelopen maanden op verzoek van de MOA uitgevoerd door Sjoerd Koornstra die er op het komende Road to MIE ook over gaat vertellen. De MOA biedt haar leden binnenkort de review als rapport aan. Insight engines zijn softwareplatforms die...
Best practices | 18 maart 2021
18 maart 2021

Met consumenten trends ontdekken

Geen onderzoek zonder consumenten, dat is algemeen bekend. Maar als je op zoek bent naar inzichten die verder gaan dan alleen het vragen naar een mening, dan is het ook belangrijk dat je de juiste consument op het juiste moment betrekt in je onderzoek. Een bijdrage van Kjell Massen van InSites Consulting. Binnen InSites Consulting...
Best practices | 03 maart 2021
03 maart 2021

De 5 contentcreatietrends van 2021

De manier waarop content tegenwoordig wordt geconsumeerd is drastisch veranderd. Als je jouw doelgroep op een effectieve manier wilt (blijven) bereiken, dan is het een must-do om je contentstrategie daarop aan te passen. Met vijf contentcreatietrends geef je je strategie weer een boost en laat je de concurrentie achter je. Een bijdrage van Whello. De...
Best practices | 22 februari 2021
22 februari 2021

Merk of mens, bezit of beminde?

Merken kunnen gezien worden als doelgroepbedienende machines maar ook als levende organismen met een menselijke ziel. Wat is ervoor nodig om merken te beschouwen als menselijke zielen waarmee consumenten zich willen verbinden? Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van een mens en welke worden toegekend aan menselijke merken? En: hoe gebeurt dat? De drie auteurs schreven...
";

Ook de laatste bytes ontvangen?