DVJ Insights presenteerde afgelopen week het Brand Growth-thema voor 2021: Data-Driven Decision Making. Het Brand Growth-platform, bestaande uit honderden visiegesprekken met CMO’s, het jaarlijkse kwantitatieve onderzoek onder marketeers en het gelijknamige Brand Growth Event, viert dit jaar zijn vijfjarig jubileum. De keuze voor het thema is gebaseerd op eerdere edities en het feit dat marketeers een grote rol zien voor data-driven marketing.
Ronald Jansen, Consulting Partner DVJ Insights en oprichter van The Ingredients for Brand Growth: ‘Vijf jaar aan onderzoek heeft ons veel bijgebracht over het marketingvak en waar het zich naartoe beweegt. We hebben gezien dat winnende marketeers meer sturen op business gerelateerde KPI’s als omzet en marktaandeel, waar marketeers werkzaam in organisaties met omzetverlies KPI’s hanteren als efficiency en loyaliteit. Echte eyeopeners, niet alleen voor ons, maar zeker voor marketeers. Daarnaast zagen we dat data-driven decision making door vele marketeers wordt gezien als een van de belangrijkste uitdagingen. Er lijkt een frictie zichtbaar: enerzijds meer en meer geautomatiseerde (marketing) processen gebaseerd op data, en anderzijds de beweging dat merken steeds menselijker zouden moeten worden. Gaat dat samen? We zijn erg benieuwd naar de visie van Nederlandse marketeers en hun collega’s in Europa.’ Naast marketeers betrekt het bureau dit jaar ook Research/CI Managers en Data Managers in de gesprekken en het onderzoek.
Alle insights uit de interviews en de jaarlijkse Brand Growth Study in Nederland, de UK en Duitsland, worden gedeeld tijdens de vijfde editie van het Brand Growth Event dit najaar. Interviews en artikelen zijn het hele jaar door te vinden op de website. Daarnaast brengt het bureau een eigen glossy uit, het DVJ Brand Growth Magazine, dat nu al is te bestellen. Wie zijn mening of ervaring wil delen over dit onderwerp, kan zich hier aanmelden.