Actueel | 19 september 2024
19 september 2024

Synthetische data – aantrekkingskracht en risico

Het vak van insights is verankerd in drie basisprincipes: nauwkeurigheid, objectiviteit en transparantie. Dat zorgt ervoor dat marktonderzoek betrouwbaar en bruikbaar is en vooral ethisch gebeurt. Maar nieuwe technologie neemt die principes in alle enthousiasme niet al te nauw. Dat betoogt Crispin Beale, Group President van Behaviorally. ▼ Synthetische data zijn zo langzamerhand wel bekend….

Actueel | 12 maart 2024
12 maart 2024

Twee op de drie webshops overtreedt nieuwe cookiewet

Twee op de drie toonaangevende webshops in Nederland voldoet niet aan de nieuwe regelgeving voor cookies die sinds afgelopen week van kracht is. Dit blijkt uit onderzoek van performance marketing bureau PaperDigits. In de uitbreiding van de Digital Markets Act (DMA) is de manier waarop advertentieplatformen zoals Google en Meta data verzamelen over hun gebruikers…

Ook de laatste bytes ontvangen?