‘Miles Monthly’ van start
Miles Research is een serie webinars gestart, onder de naam Miles Monthly, om de innovatieve oplossingen die het bureau ontwikkelt, met anderen te delen. Op 25 juni vond de eerste webinar plaats, deze keer samen met Rob Geerlings, productowner bij CZ. ▼ Tijdens het (goed beoordeelde en bekeken) webinar werd gesproken over de toepassing UX…
D&IN Awards 2024 – het vak zoekt en vindt verbinding
Afgelopen donderdag vond in Zandvoort de finale plaats van de jaarlijkse strijd om de Data & Insights Awards. Zeven categorieën, zeven indrukwekkende winnaars. Voor Daily Data Bytes sprak Ellen Nap na afloop met alle winnaars. ‘Niemand kan meer om het onderzoeksvak heen.’ ▼ De 16e uitreiking van de Data & Insights Awards vond net als…
Motivaction uitgeroepen tot Data & Insights Bureau 2024
Motivaction is vanavond bij de uitreiking van de Data & Insights Awards uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar. De prijs voor Data & Insights Company van 2024 is uitgereikt aan KLM-Air France. ▼ Bij de uitreiking van de jaarlijkse vakprijzen in het vakgebied van data- en insights zijn in totaal in zeven…
NIMA Marketing Now: Het Grote AI Congres
Op 2 juli organiseert NIMA Het Grote AI Congres over de rol en positie van kunstmatige intelligentie voor marketingstrategie. Het evenement vindt plaats bij Club ACE in Amsterdam. Sprekers zijn Jeroen de Bakker, Marc van Eck, Arne Mosselman, Antal de Waij en Martin van Kranenburg. D&IN-leden krijgen korting op de toegangsprijs. ▼ Kunstmatige intelligentie heeft de invulling van de marketingfunctie inmiddels…
D&IN Awards – ‘Als Insights Professional moet je volhardend zijn’
Neeltje Martens (AS Watson), Hans Zijlstra (KLM) en Satyam Arora (Philips) zijn in de race voor de Data & Insights Award voor Insights Professional aan Bedrijfszijde. In aanloop naar de bekendmaking op 27 juni leggen ze elkaar een prangende vraag voor. En ze hebben advies voor jong talent. Hoe zorg je, bij een grote organisatie…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
‘We moeten creatiever zijn en meer experimenteren’
Data omzetten in inzichten vindt Romy Bongers (25), Market Intelligence Consultant bij a.s.r., maar half werk: wil je gehoord worden, dan moet je inzichten wel op een creatieve manier doorvertalen binnen de organisatie. Ze is genomineerd voor de Young Talent Award van het Data & Insights Network. Dit is deel twee van een serie van…
Nieuwe definitie van groei en impact op het Sprints & Sneakers Festival
Op 30 augustus a.s. vindt in Thuishaven in Amsterdam voor de derde keer het Sprints & Sneakers Festival plaats. Het thema dit jaar is ‘A New Definition of Growth’, en er zijn 17 sprekers geboekt uit het bedrijfsleven en de wetenschap. Sprekers zijn onder anderen Marco Knitel (ex general manager Uber, co-founder Check) en Matthijs…
Wie wint de D&IN Golfbokaal 2024?
De afgelopen jaren is er vol enthousiasme gespeeld om de jaarlijkse Golfbokaal. Dit jaar organiseert het D&IN voor de twaalfde keer het Golftoernooi. Dat vindt op 3 juni plaats op de prachtige bosrijke baan van de Goyer Golf & Country Club in Eemnes. Er zijn nog een paar plaatsen open voor individuele deelnemers. Het golftournooi…
Meld je onderzoeksvraag aan voor de MediaTestDag 2024
Zoals elk jaar organiseert MediaTest, gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek, de MediaTestDag. Op deze dag viert MediaTest haar verjaardag door binnen 24 uur een volledig onderzoek te doen naar een maatschappelijk relevant vraagstuk. Gratis en voor niks. Onderzoeksvragen kunnen nu worden ingediend! Omdat MediaTest dit jaar 25 jaar bestaat, plakt het er nog een uurtje…
SMART Talk Ethiek en Integriteit op donderdag 30 mei
Het kan als jonge professional soms best lastig zijn om te manoeuvreren in situaties waarin de doelen van een klant botsen met je eigen morele principes. Wat doe je in dit soort situaties? SMART gaat erover met je in gesprek op donderdag 30 mei a.s. Stel je eens voor dat je marktonderzoek moet doen voor…
NMO Luisteronderzoek wint AMMA Award
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de AMMA Award gewonnen voor ‘Beste Research’ in de categorie Masters of Data met het NMO Luisteronderzoek. De award wordt toegekend voor onderscheidende onderzoeken die een vernieuwende bijdrage leveren aan inzichten in het vakgebied. Het vernieuwde luisteronderzoek werd op 1 januari 2023 gelanceerd. Vanaf dat moment wordt het luistergedrag…
Morgen van start – de state of the art van het vak in 10 webinars!
Heb je de best gewaardeerde sessies van het MIE gemist? Dan is dit je kans om dat goed te maken. De top 10-sessies van MIE’24 zijn nu via exclusieve webinars beschikbaar. Mis deze kans niet om je te laten inspireren door de best beoordeelde sessies over actuele onderwerpen als AI, digitale inclusie en meer. Vanaf…