Slechts 40% organisaties baseert marketing op data en insights
Waarde van merken naar recordhoogte
Omzetdaling non-food
Forse stijging internetverkopen 4de kwartaal 2020
Een overvloed aan kanalen – en de gevolgen voor insights (deel 2)
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Een overvloed aan kanalen – en de gevolgen voor insights (deel 1)
Half miljoen privé-leaseauto’s in 2021
Wat eten Nederlanders on the move?
Meer dan vier op de tien consumenten (43%) die weleens onderweg eten en drinken kopen doen dit bij AH to go. Hiermee is zij de meest bezochte on the move shop. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.
Dynata introduced connected Insights Platform
Dynata has launched a platform integrating market research, advertising and marketing solutions which it promises will simplify ‘every step in the insights lifecycle’ – from audience selection and survey creation to analytics and reporting.
Hoe kun je in FMCG je merk beter verkopen? Een studie naar optimale schapindeling
Voor de ‘Insights Scientist van het jaar’ award zijn de artikelen gebundeld in de publicatie MOA Topic of the Year 2019: Surviving the Retail Revolution. Martin Leeflang beschrijft de resultaten van een onderzoek naar de effecten van verschillende schapindelingen op de keuze van de consument voor bepaalde produkten en merken.
Kwart van de Nederlanders maakt gebruik van de deeleconomie
Eén op de vier Nederlanders maakt weleens gebruik van gedeelde producten of diensten. Dat blijkt uit onderzoek van Team Vier. Airbnb wordt van alle gedeelde producten en diensten het meest gebruikt.
Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen. Beïnvloedt een influencer zijn of haar volgers in dezelfde mate als een magazine zijn lezers?