Quant Semiotics – a new approach to trend forecasting
Op het Data & Analytics Congres van 2 november jl. sprak o.a. Jason Brownlee van Colourtext. Hij presenteerde er Quant Semiotics, een data-analyse- en segmentatietool die grote datasets, die bestaan uit natuurlijke taal kan analyseren. De tool werd toegepast op zo’n 29.000 nieuwsartikelen over de onderzoekssector om zo de ontwikkelingen van het vak tussen 2005…
Global Market Research 2023: ‘Groei zet door in 2023’
ESOMAR bracht onlangs het Global Market Research 2023-rapport uit. Het schetst de situatie van de sector na de dips in de coronatijd. Algehele conclusie is dat de branche weer opleeft, zozeer dat we weer teruggaan naar het niveau van voor corona. Intussen is er door technische innovatie het nodige veranderd. Wat betekent dat voor 2023?…
‘Machine learning is geen magische gehaktmolen’
Op zoek naar patronen in het consumentenbrein
Data-science verbetert aanrijtijden ambulances
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
MeMo2 introduceert FLOW: AI gedreven voorspellingssoftware voor marketing analytics
Recentelijk heeft MeMo2 een nieuwe manier van realtime crossmediaal meten en optimaliseren geïntroduceerd. Nederlandse consumenten delen met de THX app continue crossmedia-exposure, shopping-gedrag en diepgaande inzichten. Consumenten helpen nu merken 24/7 om nog sterkere merken te worden.
Kids, jongeren en trends: Koplopers van verandering
Sylvie Verbiest en Arianne Hendriks zijn gespecialiseerd in onderzoek naar kids, jongeren en trends. Voor de MOAcademy organiseren zij een workshop waarin ze uitleggen hoe je jonge doelgroepen beter begrijpt en benadert. Vanuit hun doelgroepen trendkennis verklaren zij de ontwikkelingen die kinderen en jongeren doormaken.
Trends in Digitale Media 2020
De manier waarop Nederlanders audio consumeren verandert door de jaren heen. Dat blijkt allemaal uit het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ dat GfK jaarlijks uitvoert onder Nederlandse internetgebruikers.
Video highlights trends in digitale media 2019 onderzoek
TV-content, iets dat men op TV heeft gezien, brengt consumenten steeds vaker in beweging. Als men op het internet surft tijdens het TV-kijken, is dat steeds vaker naar aanleiding van TV-content. In 2019 geldt dit voor 61% van de Nederlanders. In 2018 was dit nog 54%. Dit zijn enkele uitkomsten van de nieuwstee editie van het Trends in Digitale Media onderzoek van GfK.
Groei in top 100 marktonderzoekbureaus van Verenigd Koninkrijk
Onlangs publiceerde de Market Research Society (MRS) in samenwerking met Toluna het ResearchLive Industry Report 2020. De totale research markt in het Verenigd Koninkrijk is in 2018 gegroeid met 0,7% naar GBP5 bn.
Intermediairs opnieuw zeer tevreden over uitvaartverzekeraars
Eind 2019 heeft Ipsos opnieuw het jaarlijkse onderzoek gehouden onder intermediairs om de tevredenheid over de uitvaartverzekeraars te peilen. Het hoge niveau van de vorige meting, die de hoogste tevredenheid ooit liet zien, is lichtjes gedaald (van 7,8 naar 7,6 gemiddeld).
Nederlanders egoïstisch in zoektocht naar geluk
Zo blijkt uit onderzoek van No Ties. ‘Streven naar geluk is mooi, maar het mag geen obsessie worden’ en ‘In de jacht naar geluk en succes kunnen we onszelf soms voorbijlopen’, zo sprak koning Willem-Alexander in zijn kersttoespraak. Maar in hoeverre lopen Nederlanders, naast zichzelf, wellicht juist anderen voorbij?