Onderzoek | 03 november 2021
03 november 2021

Minder horecabezoek door coronamaatregelen

Er wordt beduidend anders gebruik gemaakt van de horeca dan voor de pandemie. Niet alleen gaan mensen minder vaak naar de horeca, ze geven ook minder geld uit en gaan met een kleiner gezelschap. De helft van de mensen zegt dat ze wel weer gebruik van de horeca gaan maken als alle beperkende maatregelen zijn...
Onderzoek | 03 november 2021
03 november 2021

Nederlanders gaan er de komende jaren vaker op uit

De komende jaren wordt een verdere groei van het aantal uithuizige vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders verwacht. Vrijetijdsactiviteiten zullen vaker overdag en doordeweeks plaatsvinden. Onthaasten gaat (nog) belangrijker worden om tegenwicht te bieden aan de hectiek van alle dag. Daarnaast zullen Nederlanders er vaker alleen op uit trekken. Dit blijkt uit de Toekomstvisie Nederlandse Vrijetijdsmarkt 2030 van...
Onderzoek | 01 november 2021
01 november 2021

Kwantitatief onderzoek – een kwestie van valkuilen vermijden

Het uitvoeren van een (online) kwantitatief onderzoek is een stuk eenvoudiger geworden. Je kunt kiezen uit tientallen enquêtetools, online een steekproef bestellen en de resultaten in gestandaardiseerde grafieken uitdraaien. Maar heb je dan gedegen onderzoek, waarop je kunt vertrouwen? Het antwoord is vaak nee. Als je een hamer koopt, ben je nog geen timmerman. Telkens...
Bureaus | 28 oktober 2021
28 oktober 2021

UmbrellaBrand Group neemt onderzoekssoftware-ontwikkelaar CMNTY over

De UmbrellaBrand Group, moederbedrijf van onder meer MarketResponse en 4orange, heeft techbedrijf CMNTY overgenomen. Daarmee is een stap gezet op de Amerikaanse markt. CMNTY, gevestigd in New York, is gespecialiseerd in software voor marktonderzoek en het levert al meer dan tien jaar wereldwijd software voor online kwalitatief onderzoek. CMNTY werd veertien jaar geleden in Eindhoven...
Onderzoek | 27 oktober 2021
27 oktober 2021

Oud en jong in mediagebruik

Er is veel onderzoek gedaan naar hoe generatie X, Y en Z van elkaar verschillen en er is nog veel meer over gezegd en geschreven. Hoewel je een generatie eigenlijk niet over één kam mag scheren, het blijft interessant om de verschillen tussen de generaties in kaart te brengen. Dennis Hoogervorst van DPG Media schreef...
Onderzoek | 27 oktober 2021
27 oktober 2021

Succesvolle marketeers gebruiken meer data

Onlangs is de Brand Growth Study 2021 uitgekomen, waarin DVJ Insights laat zien wat de belangrijkste ingrediënten voor groei zijn. Waar de studie zich eerst voornamelijk richtte op Nederland is het onderzoek dit jaar grootser opgezet dan ooit. Zo’n 2.000 marketeers en insights managers uit tien Europese landen namen deel aan het onderzoek en daarmee...
Onderzoek | 26 oktober 2021
26 oktober 2021

Onderzoek diversiteit en inclusie – meer cijfers uit Nederland, en wat gebeurt er wereldwijd?

Afgelopen week publiceerden we de eerste resultaten uit de D&I Monitor over diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche. Daaruit bleek dat er op het gebied van discriminatie en ongelijkheid nog veel te verbeteren valt. Vandaag duiken we wat verder in de cijfers en laten we zien hoe de situatie wereldwijd is. De D&I...
Onderzoek | 25 oktober 2021
25 oktober 2021

Ruim 90% zakelijke bestellers koopt online

Bijna de helft (46%) van zakelijk Nederland heeft de afgelopen 12 maanden een zakelijke bestelling gedaan. Van deze bestellers deed 91% één of meer aankopen online. Drie op de tien zakelijke bestellers is het afgelopen jaar meer online gaan kopen. Dat blijkt uit de B2B E-commerce Markt Monitor 2021 van Ipsos. De groei in b2b-commerce...
Actueel | 25 oktober 2021
25 oktober 2021

Information design: simpele principes, betere rapporten

Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt geen verschil als je deze niet goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken: effectieve communicatie. 'In deze workshop gaan we werken aan effectieve communicatie' Robert van Ossenbruggen Inhoud Tijdens deze doe-workshop ga je met eigen materiaal aan de...
Onderzoek | 21 oktober 2021
21 oktober 2021

D&I Monitor: carrièredrempels, onveiligheid en gebrek aan inclusie

De Nederlandse resultaten van de D&I Monitor, het onderzoek van World Federation of Advertisers (WFA) naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, zijn bekend. Op veel vlakken is nog altijd sprake van discriminatie en ongelijkheid in de Nederlandse marketingindustrie. Het onderzoek wijst uit dat met...
Onderzoek | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Mentale gezondheid niet top of mind bij Nederlanders

Mentale gezondheid staat in de top 3 van gezondheidsproblemen en is wereldwijd gemiddeld met 5% gegroeid ten opzichte van 2020. De top wordt aangevoerd door kanker en Covid-19. Maar in Nederland vindt slechts 4% mentale gezondheid belangrijker dan fysieke gezondheid. Dat blijkt uit de Polbar enquête van Ipsos. Wereldwijd zegt 79% van de respondenten dat...
Onderzoek | 18 oktober 2021
18 oktober 2021

Trendonderzoek: What’s Happening Finance 2021

De behoeften van consumenten op het gebied van financiële dienstverlening zijn flink in beweging. Nieuwe financiële producten en diensten worden gemeengoed, bijvoorbeeld het bevestigen van betalingen met je vingerafdruk of face-id. In What’s Happening Finance 2021 geeft Ruigrok/Netpanel inzicht in de ontwikkelingen. In het rapport What’s Happening Finance 2021 worden vier hoofdthema’s onderscheiden: betalen, beleggen,...

Ook de laatste bytes ontvangen?