Generatiemarketing: van quick fix naar serious business
Facebook nu ook via je bril
Digital Excellence Monitor 2020
Column Eveline van Zeeland: Waanzinnig goed onderzoek
Personalisatie …, en hoe zit het met privacy en ethiek?
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Yvonne van Everdingen benoemd tot hoogleraar Marketing & Innovation
Per 1 augustus 2020 is dr. Yvonne van Everdingen benoemd tot hoogleraar Marketing & Innovation aan de Rotterdam School of Management (RSM), Erasmus Universiteit. De leerstoel heeft tot doel het bevorderen van onderzoek en onderwijs op het gebied van de marketing van nieuwe producten en het gebruik van nieuwe technologieën voor marketingdoeleinden.
Grote verschuivingen in mediatrends door coronacrisis
Sinds 2016 voert MediaTest, in samenwerking met het Nederlands MediaNetwerk, jaarlijks het Media-trendonderzoek uit onder professionals in de mediabranche.
Nederlanders positief tegenover heropstarten collectes
Nederlanders staan positief tegenover heropstarten van straatcollectes en huis-aan-huiswerving. Dat blijkt uit de donatiemonitor van neuromarketing onderzoeksbureau Bloakes.
NPO en Motivaction sluiten overeenkomst
Onlangs hebben Nederlandse Publieke Omroep en Motivaction een overeenkomst gesloten voor uitvoering van het Media Appreciatie Panel (MAP). Het MAP is één van de grootste continue mediaonderzoeken in Nederland.
DDMA barometer toont omzetdalingen en digitalisering door coronacrisis
44% van de organisaties in de Nederlandse data-driven marketingsector heeft de omzet sinds het begin van de coronacrisis zien dalen, bij 41% is de omzet gelijk gebleven. Dat blijkt uit de DDMA Barometer, waarvoor 70 leden van branchevereniging DDMA zijn ondervraagd.
Speciaal Effie Awards seizoen 2020 gaat van start
Het nieuwe Effie Awards seizoen is officieel geopend. Adverteerders en bureaus kunnen alle cases die buitengewone resultaten laten zien inzenden om de effectiviteit van het vakgebied te eren en vieren, juist in deze tijd. VEA en BvA geven hoge kortingen in het coronajaar; leden kunnen zelfs kosteloos inzenden.
Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?
DVJ testte meer dan honderd tv-commercials en online videoadvertenties in drie markten. Ze hebben gekeken naar nieuwe advertenties die de Corona-crisis adresseren in vergelijking met “normale” advertenties.