Data belangrijker dan zakelijke relaties

Door Jan Roekens | 26-07-2022

Meer dan de helft (53%) van de CEO’s in Europa zegt dat data in de toekomst belangrijker zullen worden dan persoonlijke zakelijke relaties. Tweederde vindt dat er nauwkeurigere en vollediger data nodig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van Dun & Bradstreet.

De bevindingen zijn gepubliceerd in het Future of Data-rapport van Dun & Bradstreet dat 1.700 zakelijke beslissers in heel Europa ondervroeg. Het rapport straalt ook bezorgdheid uit over de kwaliteit van data en de impact op de organisatie.

De resultaten laten ook zien dat de prioriteit voor 40% van de bedrijven na corona ligt bij klantenbinding. Door een gebrek aan datakwaliteit verwachten bedrijven echter dat ze geen nieuwe klanten kunnen binnehalen (27%) of huidige klanten kunnen behouden (25%).

Slechte datakwaliteit en -beheer maken het ook een uitdaging voor organisaties om nieuwe klanten te vinden (22%) en nauwkeurige gegevens over bestaande klanten (20%) bij te houden.

Positief is dat bijna tweederde (63%) gelooft dat directies het belang en het potentieel van data begrijpen, en dat 60% bereid is om data breder toegankelijk te maken voor werknemers om zo te helpen bij een betere besluitvorming en flexibiliteit.

Bron: researchlive.com

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?