Het leasen van producten steeds meer geaccepteerd

Door Jan Roekens | 31-07-2019

Je fiets leasen bij Swapfiets, je spijkerbroek bij MUD en je koelkast bij Dixons: het is tegenwoordig mogelijk om allerlei producten te leasen. Nederland staat daar ook steeds meer voor open: voor precies eenderde van de consumenten is het leasen van producten inmiddels zeker een optie.


Dertig procent staat er neutraal tegenover, terwijl 37% niet bepaald gecharmeerd is van dit idee. Ontzorgen wat betreft onderhoud en niet geconfronteerd kunnen worden reparatiekosten zijn de belangrijkste redenen om wél te willen leasen. De wens om eigenaar te zijn van een product, de voorkeur om in één keer te betalen en het idee dat leasen duur(der) is zijn de belangrijkste barrières. Dit blijkt uit representatief online onderzoek van Motivaction onder 1.066 Nederlanders, uitgevoerd in het voorjaar van 2019.

Bron: Persbericht Motivaction, 8 juli 2019

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?