Maandoverzicht Stichting KijkOnderzoek

Door Jan Roekens | 15-03-2022

De Stichting KijkOnderzoek heeft de cijfers over de maand februari gepubliceerd. De totale tijd voor het televisiescherm kwam in februari uit op gemiddeld 218 minuten per dag. In januari was dit 215 minuten.

De publieke omroepen behaalden in februari 2022 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 43,6%. De zenders van RTL Nederland kwamen uit op een marktaandeel van 22,6% en de Talpa TV-zenders op 14,8%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 39,9%, de zenders van RTL Nederland 28,3% en de Talpa TV-zenders 18,3%.

Het marktaandeel van RTL en Talpa is daarmee in de avond hoger dan overdag. Het marktaandeel van NPO is overdag hoger dan in de avonduren door de relatief hoge kijkersaantallen voor de Olympische Winterspelen overdag.

Meest bekeken

De top-25 van meest bekeken programma’s (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Wie is de mol van 5 februari. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 3.532.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 4,1 miljoen. Verder scoorden het Journaal van 27 februari en 15 februari goed, evenals Boer zoekt Vrouw van 27 februari en het schaatsen op 6 februari.

Uitgesteld kijken

Er werd in februari gemiddeld 33 minuten per dag uitgesteld gekeken. In januari was dit 35 minuten. Het programma Wie is de mol van 12 februari had met 1,8 miljoen kijkers de meeste ‘terugkijkers’.

Online TV & Video

De TV-uitzending met het hoogste aantal gestarte streams online is Over mijn lijk van 23 februari. De stream werd 396.889 keer gestart. Op de tweede plek staat Boer zoekt vrouw van 27 februari met 371.083 gestarte streams.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?