Meeste consumenten weten niet metaverse is

Door Jan Roekens | 22-02-2022

De meeste consumenten weten niet wat metaverse is, maar ze zijn wel geïnteresseerd om deel te nemen, volgens een enquête van GWI. Slechts 37% van de respondenten zei te weten wat de term ‘metaverse’ inhoudt. 33% kent het begrip wel maar weet niet waar ‘t voor staat en 30% kan zich er helemaal niets bij voorstellen.

De groep van 45 jaar en ouder doet het qua kennis nog iets minder goed. Daarbinnen kent slecht 18% het begrip metaverse. Desondanks zijn de meeste consumenten geïnteresseerd om deel te nemen. De ene helft (51%) zegt dat ze wil deelnemen, terwijl 25% het niet zeker weet; 24% is niet geïnteresseerd.

Gaming is een van de belangrijkste redenen om je onder te dompelen in metaverse, waarbij vooral online gaming (social gaming) het goed doet (bij 43%).

Aanvullend onderzoek laat zien dat consumenten die geïnteresseerd zijn in metaverse ook open staan voor merk- en sponsorcontent.

Voor merken ligt de nadruk toch vooral op storytelling en het creëren van betekenisvolle ervaringen voor consumenten.

Bron: warc.com

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?