Merkactivisme
Het PIM Trendrapport staat dit jaar in het teken van de activistische evolutie van het merk. PIM verkende de drijvende krachten achter de merken die ‘woke’ zijn, ondersteund met data.
En ze laten zien wat wel en niet werkt.
Download hier het PIM Trendrapport 2019.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Eco-bewuste consumenten weer licht in opkomst
Kantar publiceerde vorige week het vijfde jaarlijkse Who Cares? Who Does?-onderzoek, de grootste, wereldwijde duurzaamheidsenquête, waarbij meer dan 112.000 shoppers betrokken zijn. In 2023 bedraagt het percentage duurzame shoppers 22%. Dat is hoger dan het percentage in 2018 (18%) gelijk aan dat van 2022. Een licht en stabiel herstel dus. Deze consumenten besteden elk jaar…
Nederlandse jongeren zetten klimaatverandering bovenaan
Jongeren in Nederland vinden klimaatverandering, oorlogen in de wereld en armoede de drie belangrijkste onderwerpen op dit moment. Zij maken zich niet alleen zorgen over hun eigen toekomst maar ook die van anderen. Dit blijkt uit onderzoek dat I&O Research in opdracht van UNICEF. Jongeren maken zich grote zorgen over klimaatverandering (44%), oorlogen in de…
Privacy-schendende innovatie…? Nee, bedankt!
Wat is een van de grootste aanjagers van groei? Antwoord: innovatie, en dan vooral productinnovatie. Jaarlijks worden alleen al in de Verenigde Staten 30.000 nieuwe producten gelanceerd. Maar hoe groot is de kans dat de consument dat nieuwe product kiest? En zijn kleine productverbeteringen succesvol of breekt een meer radicale, gedurfde innovatie eerder door? DVJ…