Merkactivisme
Het PIM Trendrapport staat dit jaar in het teken van de activistische evolutie van het merk. PIM verkende de drijvende krachten achter de merken die ‘woke’ zijn, ondersteund met data.
En ze laten zien wat wel en niet werkt.
Download hier het PIM Trendrapport 2019.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Ipsos Global Trends – De wereld als wedstrijd
‘In Search of a New Consensus: from Tension to Intention’, is de nieuwste editie van het Ipsos Global Trends-onderzoek. Daarin worden negen wereldwijde trends beschreven. Ze zijn gebaseerd op meer dan 50.000 interviews in 50 markten. ‘We zijn nostalgischer, maar ook ruimdenkender.’ ▼ Meer dan acht op de tien respondenten in de 50 onderzochte markten…
CDO’s hebben hun handen vol aan AI-transformatie
Data Leaders heeft in samenwerking met data- en AI-bedrijf Databricks het jaarlijkse rapport ‘Voice of the CDO: Annual Report 2024’ gepubliceerd. Het rapport biedt een overzicht van de veranderende rol van Chief Data Officers. Het blijkt dat er meer aandacht uitgaat naar integratie van AI en het cultiveren van een datagedreven cultuur binnen organisaties. ▼…
CMO omarmt GenAI ondanks gebrek aan diepgaande kennis
Uit een wereldwijd onderzoek van SAS en Coleman Parkes Research blijkt dat 90% van de onderzochte organisaties tegen 2025 wil investeren in GenAI voor marketingdoeleinden. Tegelijkertijd zegt 90% van de CMO’s dat zij GenAI of de potentiële impact ervan op bedrijfsprocessen nog niet volledig begrijpen. ▼ Het gebrek aan diepgaande kennis van GenAI onder CMO’s…