Minder beperkingen en meer mogelijkheden

Door Jan Roekens | 26-08-2020

Wat doet dat met de Nederlandse consument?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Deze week “Hoe is het om er weer op uit te gaan?”

Ruim drie maanden na de start van de lockdown gaat het land weer open. We mogen weer een terrasje pakken, uit eten, of naar een museum – nog wel met beperkingen, maar ook die worden geleidelijk afgebouwd. Ook het buitenland gaat langzaam weer open. De 1,5 meter maatregel is de belangrijkste beperking die voorlopig nog overal blijft gelden. Hoe ervaren we deze geleidelijke heropening? Wat zijn de eerste ervaringen, en wat zijn onze plannen voor de komende tijd? Trekken we er weer op uit, gaan we naar het buitenland op vakantie, en hoe dan?

In de vijfde en (voorlopig) laatste aflevering van ‘Hoe is het met Nederland?’ schetsen ze niet alleen een tijdsbeeld maar probeert men ook te kijken welke lijnen men richting de toekomst door kunnen trekken. Gaan we structureel minder vliegen met z’n allen, en meer wandelen en fietsen? Welke veranderingen worden door Corona versneld of juist afgeremd?

Bekijk de infographic van het onderzoek

Over het onderzoek

Hoe is het met Nederland? is een initiatief van Branddoctors & Respondenten.nl. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Kwantitatieve data zijn gebaseerd op een selecte steekproef onder n=300 Nederlanders, quotes uit een online community onderzoek. Veldwerk vond plaats in de week van 16 t/m 19 juni 2020.

Bron: Respondenten.nl, Branddoctors, juli 2020

 

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?