Online streams bereiken meer dan 12 miljoen mensen in mei

Door Jan Roekens | 28-06-2021

Uit de nieuwste cijfers uit het bereiksonderzoek GfK DAM blijkt dat in mei 2021 maar liefst 12,1 miljoen personen online video- en audiostreams bekeken of beluisterden op Nederlandse sites en apps.

De online video- en audiostreams op Nederlandse websites en apps zijn in mei 2021 gezamenlijk door 12,1 miljoen personen bekeken of beluisterd. Dat is 82,1% van de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder.

DPG Media behaalde het hoogste online bereik met content streams (meer dan 8,6 miljoen personen). Vooral de video’s op AD en NU.nl zijn populair.
De videostreams van de Ster (NPO) werden door meer dan 5,3 miljoen personen bekeken in mei. NOS en videoplatform NPO Start zijn hiervoor de grootste kanalen.
Ook meer dan vijf miljoen personen bekeken streams van uitgever Mediahuis, het meest op websites en apps van Telegraaf en Dumpert.

Het merendeel van de Nederlandse streams werd bekeken op smartphones (50%), gevolgd door PC/laptops (29%) en tablets (21%). De meeste streams werden bekeken door jongeren (13-34 jaar). Zij zijn verantwoordelijk voor 41% van de streamstarts van Nederlandse publishers in mei.
De dag met het hoogste bereik voor audio- en videostreams was zondag 23 mei – de dag waarop o.a. video’s van het Songfestival en de Formule 1 in Monaco werden bekeken.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?