Phebi voice-enablement – standaardtool bij web-surveys

Door Geplaatst door de redactie | 20-10-2020

Phebi is een nieuwe softwaretoepassing die zich richt op voice-enablement, onder ander voor de marktonderzoekwereld. Het gaat om een tool die in februari 2020, tijdens het Greenbook IIex 2020-event in de Beurs van Berlage in Amsterdam, werd gelanceerd én meteen werd beloond met een award voor succesvolste nieuwe toepassing.

Plug-in en portal

De overkoepelende Phebi-softwareparaplu bestaat uit twee hoofdonderdelen:
De Phebi-plug-in, die het gemakkelijk maakt om elke enquête met stem mogelijk te maken, onafhankelijk van het bestaande data-collectieplatform.
De survey scriptwriter bepaalt welke vragen voice-enabled dienen te worden gemaakt. Met een paar simpele Java-script lines kan de microfoon eenvoudig worden toegevoegd. De vraag kan worden voorgelezen en daarna via de microfoon worden beantwoord.

Het Phebi-portal, dat het gemakkelijk maakt om stem-, emotie- en sentimentgegevens op nieuwe en krachtige manieren te verkennen, analyseren en visualiseren.

Het portal bevat:

  • e-motion-analyse op basis van de tone of voice van de gesproken antwoorden;
  • sentimentanalyse vanuit de gesproken tekst;
  • transcriptie van de gesproken tekst in geschreven gegevens, klaar voor tekstanalyse.

Meer en betere antwoorden

Inmiddels hebben diverse onderzoeksprojecten uitgewezen dat de resultaten van surveys met Phebi meer en betere antwoorden opleveren. Maar ook zijn nieuwe resultaten gevonden in bestaande wave-files van eerder gehouden onderzoeken.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie, neem dan contact op via 06–53 32 39 48 of stuur een email naar Ton Koster.

Deze artikelen vind je vast ook interessant